نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي:

مجلس یازدهم از بعد نظارتی ضعیف‌تر از مجالس دیگر عمل کرد

مجلس یازدهم  از بعد نظارتی  ضعیف‌تر از  مجالس دیگر  عمل کرد

گروه خبر: نماینده مردم مهاباد در مجالس‌های دهم و یازدهم، در ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم گفت:مجلس یازدهم که خودم هم به عنوان نماینده عضوی از آن هستم، به دلیل نزدیکی با دولت از بعد نظارتی در بسیاری موارد کوتاه آمده است. مثلا استیضاح وزیر کشور به دلیل همین نزدیکی با دولت، توسط هیئت‌رئیسه وتو شد. استیضاح وزیر آموزش و پرورش و سایر وزرا و همچنین تحقیق و تفحص‌هایی که مطرح بود نیز به همین سرنوشت دچار شدند که جای انتقاد دارد.
به گزارش آراز آذربایجان،وی ادامه داد: بحث بعدی مربوط به برخی موضوعات است که تا حدی شتاب‌زده تصویب شده‌اند که شورای نگهبان نسبت به آن قوانین حساس شده و آنها را به مجلس برگشت داده است.
محمودزاده در توضیح این مصوبات گفت: مثلا در لایحه عفاف و حجاب تا حد قابل توجهی موارد ابهامی و خلاف شرع و خلاف قانون اساسی در آن وجود دارد که سابقه نداشته در هیچ مجلسی لایحه‌ای با این حجم از ابهام و خلاف قانون اساسی و شرع و حتی غلط‌های دیکته‌ای به مجلس بازگردانده شود.
رئیس فراکسیون اهل تسنن مجلس یازدهم اضافه کرد: بحث صیانت از فضای مجازی هم دیگر موردی است که در مجلس یازدهم کسب‌وکارهای زیادی را فلج کرد و جایگزینی هم برایش ارائه نداد و با عجله و براساس عکس‌العملی که دولت نشان داد، مجلس با همراهی آن را تصویب کرد. در لایحه افزایش جمعیت هم عجله‌ای رخ داد و زیرساخت‌ها فراهم نشد.
وی اضافه کرد: در بحث آزادسازی ارز ترجیحی هم مجلس به دولت اجازه داد ارز ترجیحی را بردارد و جایگزینی برایش ایجاد نکرد و همین امر باعث افزایش چشمگیر تورم شد و نهاده‌های دامی و کشاورزی به شدت گران شد. قیمت کالاهای اساسی شدیدا بالا رفت و فشار کمرشکنی به مردم تحمیل کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 4