روزانه بیش از ۲۷۰ تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی عرضه می شود

روزانه بیش از ۲۷۰ تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی عرضه می شود

آراز آذربایجان- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: روزانه بیش از ۲۷۰ تن گوشت مرغ در کشتارگاه های استان تولید و بین مردم عرضه می شود که عاملی برای ثبات بازار این ماده پروتیینی مهم سبد خانوار است.
سید امید خلیل زاده افزود: هم اکنون نیاز استان در روز ۲۱۰ تا ۲۳۰ هزار تن است که ۴۰ تا ۵۰ تن مازاد برنیاز استان تولید می شود.
وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات دامپزشکی استان برای تنظیم بازار مرغ گفت: تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز کشتارگاهی در قالب استقرار نیروی دولتی در کشتارگاه های طیور، تشدید نظارت بر مراکز عرضه و واحد های قطعه بندی رعایت ضوابط ابلاغی و کنترل بهداشتی تولیدات و نظارت شبکه های دامپزشکی با محوریت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها در مورد رعایت سن کشتاری از مهمترین این برنامه هاست.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: اعلام روزانه آمار تولید و هماهنگی با جهاد کشاورزی استان در خصوص میزان جوجه ریزی و ورود مرغ زنده به کشتارگاه ها و کنترل مغایرت های احتمالی از طریق سامانه طیور با بررسی تلفات عادی و بیماری و محاسبه میزان عرضه خارج از شبکه و معرفی متخلفان احتمالی به مدیریت جهاد شهرستانی از دیگر برنامه های این اداره کل برای تنظیم بازار مرغ استان به شمار می رود.
وی اضافه کرد: هم اکنون نظارتهای لازم توسط اکیپهای دامپزشکی بربازار عرضه تولیدات دامی به مناسبت ماه مبارک رمضان تشدید شده است و شهروندان می توانند مشکلات و شکایتهای خودرا ضمن تماس با ادارات دامپزشکی اعلام کنند.
خلیل زاده ادامه داد: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، از شهروندان در خواست می شود از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.
بازار مرغ آذربایجان غربی به تبع بازار کشوری در ماه های اخیر دچار تلاطم شده بود که با همکاری دستگاهها و افزایش قیمت مصوب هم اکنون این وضعیت متعادل شده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۶ ب.ظ

دیدگاه


پنج × 5 =