مجتمع تولید چوب در مرکز اشتغال زندانیان نقده افتتاح شد

مجتمع تولید چوب در مرکز اشتغال زندانیان نقده افتتاح شد

آراز آذربایجان- مجتمع تولید چوب چند لای و پالت در مرکز اشتغال زندانیان نقده با حضور معاون قضایی و اجرای احکام سازمان زندان‌های کشور، رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، دادستان مرکز استان و مدیرکل زندان‌های استان افتتاح شد.
معاون قضایی و اجرای احکام سازمان زندان‌های کشور در این مراسم اظهار داست: این همدلی و مسوولیت پذیری در اجرای اهداف سازمان زندان‌ها با حضور مقامات قضایی بسیار دلگرم کننده و مایه مباهات است.
مهدی فراهانی بیان کرد: بی‌شک آثار و برکات این مساله در مجموعه نظام و تربیت زندانیان مشهود خواهد بود.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: این واحد تولیدی از اقدامات دستگاه قضایی استان در تحقق یکی از اهداف سند تحول قضایی که اشتغال زایی برای ۸۰ درصد از زندانیان به شمار می رود، راه اندازی شده است.
ناصر عتباتی افزود: دستگاه قضایی استان از همه توانمندی‌های استان و کارآفرینان در اجرای این امر مهم با هدف بازتوانی و باز اجتماعی کردن زندانیان استفاده خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: در صورتی که مشکل اشتغال زندانیان مرتفع شود کمک بزرگی برای جلوگیری از تکرار بزه از سوی آنها خواهد بود چرا که بیشتر انگیزه‌های ارتکاب جرایم ریشه در مشکلات اقتصادی و معیشت دارد.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی نیز از اشتغال ۶۳ درصدی زندانیان استان در ۶ ماهه اول سال در زندان‌های استان خبر داد و گفت: در تمام شهرهای استان اولویت اعزام به کار و ایجاد اشتغال مولد جزء برنامه مسوولان قضایی بوده و این منبع هم افزایی باید فرصت خوبی در جهت تحقق هدف عالی سازمان برای اشتغال مولد ۸۰ درصد از زندانیان استان باشد.
به گزارش ایرنا، این واحد تولیدی تحت پوشش بنیاد تعاون زندانیان استان در محوطه پنج هزار متری با یک هزار و ۵۰۰ متر فضای مسقف کارگاهی و با استقرار ادوات تولیدی چوب چند لای و تولید پالت در مرکزاشتغال به کار زندانیان نقده می‌باشد و روزانه ۸۵ زندانی در این واحد مشغول فعالیت خواهند بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه


هفت × 7 =