معاون امور برنامه‌ريزي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري خبرداد

افزایش صعودی زنان سرپرست خانوار در آذربایجان_غربی

افزایش صعودی زنان سرپرست خانوار  در آذربایجان_غربی

گروه خبر:معاون امور برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در استان آذربایجان غربی با افزایش سیر صعودی زنان سرپرست خانوار مواجه هستیم که بر همین اساس برای اشتغال و مشارکت اقتصادی این زنان اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.
به گزارش آراز آذربایجان، در ویدیو کنفرانسی از سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده آذربایجان_غربی با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار و مدیران استانی آذربایجان غربی رونمایی شد.
معصومه ابتکار در این ویدیو کنفرانس با بیان این که این سند برای بانوان و خانواده‌های آذربایجان غربی برکاتی به دنبال دار اظهار داشت: عدالت از بدو تولد انقلاب تاکنون یکی از آرمان‌های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مردم بوده است از این رو تمامی برنامه‌ها باید در حول این موضوع باشد.
معاون رئیس جمهور با بیان این که عدالت ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را شامل می‌شود افزود: عدالت تنها به تعداد اندکی ختم نشده و عدالت جنسیتی یکی از مواردی است که در قرآن کریم نیز چندین بار به آن اشاره شده است.
وی ضمن ابراز امیدواری برای پیاده سازی عدالت جنسیتی عنوان کرد: تحولات آذربایجان_غربی در برخی حوزه‌ها همچون آموزشی، اقتصادی و کشاورزی مثبت بوده و جای امیدواری دارد.ابتکار با بیان این که این سند تنها دولتی نیست خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها مشارکت بخش‌های خصوصی و غیردولتی را نیاز داریم تا بتوان از سرمایه عظیم انسانی موجو در استان نهایت استفاده را برد.
وی پای کار بودن تمامی دستگاه‌های اجرایی برای به نتیجه رسیدن این سند را خواستار شد و افزود: تعامل سازنده و ارتباط خوب با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نتایج مثبتی داشته است که از این میان می‌توان به طرح تولید محصولات سالم کشاورزی و برندسازی آن‌ها و تولید گیاهان دارویی توسط زنان روستایی اشاره کرد.
معاون رئیس جمهور تشریح کرد: تاکنون یک هزار و ۳۶۰ نفر در بخش‌های مختلف آذربایجان غربی موفق به دریافت تسهیلات بانکی مختص زنان سرپرست خانوار شده‌اند.
زهرا جواهریان در نشست رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان در استان آذربایجان غربی که به صورت ویدئو کنفرانس میان معاونت امور زنان و استانداری آذربایجان غربی در دفتر معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، افزود: بحث سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده از سال ۹۶ آغاز شد و به دنبال آن، ابلاغ اعتباری به همه استان ها در جهت تدوین این سند صورت گرفت.
وی ادامه داد: مبنایی که برای تدوین این سند در نظر گزفته شد، سیاست های کلی نظام در مورد خانواده، ابلاغیه مقام معظم رهبری، شاخص های عدالت جنسیتی که مصوب ستاد ملی زن و خانواده است و قوانین برنامه ششم توسعه مانند ماده ۱۰۱ و ۱۰۲ است که اساس و پایه این اسناد را در استان ها شکل داد.
استاندار آذربایجان غربی نز در این نشست با اشاره به کاهش نرخ بی‌سوادی بانوان در استان گفت: سند ارتقاء وضعیت خانواده و زنان با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی آذربایجان غربی تهیه و تدوین شده است. محمد مهدی شهریاری اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام گرفته در طول دو سال گذشته نرخ بی‌سوادی در میان بانوان آذربایجان غربی دو درصد کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: اجرایی کردن ابعاد مختلف سند زنان و خانواده در نوع خود نقش به سزایی در بهبود شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی زنان استان دارد.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه شرایط اجتماعی و فرهنگی آذربایجان غربی در این سند بومی سازی شده عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های استان و فرمانداران شهرستان‌ها موظف به اجرای این سند هستند.
وی با اشاره به برخی از اهداف این سند تاکید کرد: اشتغال‌زایی و شناسایی فرصت‌های اشتغال، شناسایی آسیب‌های اجتماعی، تقویت جایگاه زنان و بنیان خانواده و برنامه‌ریزی مدون از جمله اهداف سند زنان و خانواده است.
شهریاری ضمن اشاره به تخصیص اعتباری ویژه برای اجرایی کردن این صنعت در سال ۹۹ ابراز داشت: بازگشت به تحصیل زنان و دختران بازمانده از تحصیل یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته و به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 5