رئيس پليس مبارزه با مواد مخدراستان:

مبارزه با مواد مخدر نباید کاسب مآبانه باشد

مبارزه با مواد مخدر نباید کاسب مآبانه باشد

گروه خبر:رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: مبارزه با مواد مخدر نباید کاسب مآبانه و در پی کسب منافع باشد.
به گزارش آراز آذربایجان، سرهنگ کریم اکبری در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر در کشور سیاست افرادی است که به نظام جمهوری اسلامی پایبند هستند و با مبارزه جهانی آن متفاوت است.
وی افزود: آذربایجان غربی نیز به علت مرزی بودن با کشورهای عراق و ترکیه که تقاضای مواد مخدر در آنها وجود دارد و البته قرار گرفتن در مسیر دپو و ترانزیت و قاچاق بیشتر مورد هجمه قرار می@گیرد و به همین علت این مبارزه در آذربایجان غربی متفاوت با سایر استانها است.
اکبری با اشاره به اینکه کسی که در راستای مواد مخدر فعالیت می کند باید قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد، گفت: لازمه مبارزه با مواد مخدر پیشگیری قبل از دچار شدن به این موضوع و مراقبت بعد از خروج می باشد که بحث ایجاد اردوگاه ۴۲ به سبب سر و سامان دادن به اوضاع افراد خارج شده از زندان ایجاد شده است.رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی تصریح کرد: چهار ماه نخست امسال یک تن و ۳۰۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شده است.
اکبری خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران تا به حال شهدای زیادی در راه مبارزه با مواد جان خود را فدا کرده اند و این مبارزه مقدس به هیچ وجه نباید کاسب مآبانه و در پی کسب منافع باشد.
وی ادامه داد: چهار ماه نخست امسال کشف مواد مخدر در آذربایجان غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۴۹ درصد افزایش یافته است.
اکبری با بیان اینکه چهار ماه نخست امسال ۲ تن و ۲۸ کیلوگرم پیش‌سازهای مواد مخدر در استان کشف شده، ادامه داد: کشف پیش‌سازهای مواد مخدر در استان از افزایش ۳۱ درصد برخوردار بوده است.وی از کشف ۵۳ هزار و ۶۲۴ عدد قرص روان‌گردان در استان خبر داد و تصریح کرد: چهار ماه نخست امسال کشف قرص‌های روان‌گردان در استان از افزایش ۱۸ درصدی برخوردار است.
اکبری خاطرنشان کرد: طی چهار ماه امسال ۴۶ باند قاچاق، ترانزیت و توزیع مواد مخدر در آذربایجان غربی منهدم شده که ۱۵درصد انهدام باندها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی کل دستگیری در چهار ماه نخست امسال را ۳ هزار و ۲۶۲ نفر عنوان کرد و افزود: عمده کشفیات مواد مخدر در استان هروئین، شیشه و تریاک بوده و ۴۵ درصد مصرف مواد مخدر در استان مربوط به مصرف شیشه، ۳۰ درصد مربوط به مصرف هروئین و ۴درصد مربوط به مصرف تریاک بوده است.اکبری با بیان اینکه ۱۰۷ مرکز درمان سرپایی ترک اعتیاد، ۱۶ مرکز اقامتی ترک اعتیاد و شش مرکز کاهش آسیب در استان فعالیت دارد، یادآور شد: از ۶ مرکز کاهش آسیب سه مرکز در ارومیه و مابقی در شهرستان‌های مهاباد، نقده و خوی فعالیت دارد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی اعلام کرد: با اقدامات انجام شده نزدیک به ۱۹ هزار نفر معتاد در استان جمع‌آوری، ساماندهی و شناسایی شده و در مراکز درمانی ترک اعتیاد تحت درمان و ترک اعتیاد قرار گرفته‌اند.
این مسئول اظهار داشت: براساس آمار. ۹۹۵ درصد مردم در کشور متدین، ولایی و وظیفه‌شناس نسبت به مقررات اسلامی هستند و تنها ۰٫۵ درصد مردم دارای تفکر مجرمانه هستند که به شدت برخورد می‌شود و خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 5 =