آرازآذربايجان گزارش مي‌دهد

لزوم اهتمام برای رشد تئاتر با معیارهای فرهنگ بومی

لزوم اهتمام برای رشد تئاتر با معیارهای فرهنگ بومی

گروه خبر:اهتمام برای رشد تئاتر با لحاظ معیارهای فرهنگ بومی یک ضرورت است.
به گزارش آرازآذربایجان، باید برای رشد تئاتر با لحاظ معیارهای فرهنگ بومی گام برداشت، به طوری که از این رهگذر می‌توان ارزش‌های اسلامی و اخلاقی را هم در جامعه نهادینه کرد.
نهادینه‌سازی اخلاق و معارف در جامعه در سایه تولید محتوای غنی و کیفی امکان‌پذیر است بنابراین ضمن فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری مورد نیاز لازم است که به نویسنده‌ها در این زمینه بها داده شود.
بنابراین با محور قرار دادن مقوله تئاتر خبرنگار ما گزارشی تهیه کرده است، که از نظر مخاطبان می‌گذرد و امید است که مورد توجه قرار گیرد.
*لزوم ورود اداره ارشاد برای تقویت هنر تئاتر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان_غربی با اشاره به اینکه برای تقویت هنر تئاتر باید به صورت جدی وارد عمل شد، ادامه داد: ۲ اثر از استان در جشنواره تئاتر فجر شرکت می‌کنند.حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی ضمن ابراز خشنودی از اینکه امروز شاهد هستیم اتفاقات خوبی در حوزه نمایش به وقوع پیوسته است، ادامه داد: مردم با حضور در سالن‌های نمایش با تئاترها ارتباط بهتری برقرار می‌کنند.
وی این موضوع را نتیجه تلاش اهالی هنر استان دانست و ادامه داد: اداره ارشاد به رغم وجود محدودیت‌های مختلف و مشکلات توانسته است شرایط لازم را در این زمینه فراهم کند.
این مسؤول اضافه کرد: سالن نمایش رایگان برای تمرین و اجرا، کمک‌های مالی جزئی و … در اختیار گروه‌های نمایش ثبت شده قرار می‌گیرد، همچنین محدودیتی برای جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد.
*اجرای نمایش با محوریت مدافعان حرم در ارومیه
سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی احد هوشمند اجرای نمایش »سبز، سپید، سرخ« از ۲۷ دی ماه سال جاری به مدت چهار روز را مورد اشاره قرار داد.وی با بیان اینکه نمایش مورداشاره به همت سازمان بسیج هنرمندان استان و با مشارکت حوزه هنری آذربایجان غربی اجرا شد، ادامه داد: باید موضوع‌های مرتبط با فرهنگ ایران اسلامی و الزامات جامعه ما بیشتر توسط هنرمندان مطرح شود.
این مسؤول اضافه کرد: »سبز، سپید، سرخ« نخستین تجربه آذربایجان غربی در عرصه هنرهای نمایشی است که با محور قرار دادن مدافعان حرم اجرا شد که باید برای ادامه این روند اهتمام شود.
در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر قرار گرفته‌ایم به طوری که این ایام بهترین فرصت برای آشتی دادن مردم با تئاتر است، چراکه می‌توان از موضوع‌ها و سوژه‌های آن استفاده کرد.
امروزه به لحاظ در دسترس بودن شبکه‌های ماهواره‌ای دیگر کمتر کسی برای رفتن به تئاتر و سینما رغبت نشان می‌دهد به طوری که شبکه‌های اجتماعی هم گوی سبقت را در این زمینه از دیگر رسانه‌ها ربوده است.ولی به لحاظ اینکه نمایش زنده بیشترین اثرگذاری را بر فکر و اندیشه می‌گذارد لازم است که بدون ناامیدی برای رشد و اعتلای روزافزون آن تلاش شود و امکانات فیزیکی و محتوایی در این زمینه مهیا گردد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


6 + سه =