قیمت دلار را شخصی با در اختیار داشتن دو سایت تعیین می‌کند

قیمت دلار را شخصی با در اختیار داشتن دو سایت تعیین می‌کند

گروه خبر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درحال حاضر شخصی با در اختیار داشتن دو سایت قیمت دلار را تعیین می‌کند که انتظار داریم دستگاه‌های امنیتی وانتظامی از فعالیت این فرد جلوگیری کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درحال حاضر شخصی با در اختیار داشتن دو سایت قیمت دلار را تعیین می‌کند که انتظار داریم دستگاه‌های امنیتی وانتظامی از فعالیت این فرد جلوگیری کنند.
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ، با اشاره به دخالت برخی افراد در التهابات بازار ارز کشور گفت: دولت باید تمرکز بیشتری بر بازار ارز کشور داشته باشد و این بازار را تحت کنترل خود قرار دهد.
وی افزود: ما نباید شاهد چند نوع موضع گیری از سوی دولتمردان در قبال التهابات بازار ارز باشیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درحال حاضر شخصی با در اختیار داشتن دو سایت قیمت دلار را تعیین می‌کند که انتظار داریم دستگاه‌های امنیتی وانتظامی از فعالیت این فرد جلوگیری کنند.
قاضی پور اظهار داشت: این شخص می‌کوشد با انتشار عکس دلار در دو سایت خود واعلام بالا و پایین شدن رقم دلار عنوان کند که دلار به چه قیمتی معامله شده است تا از این طریق در بازار ارز اختلال ایجاد کند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از میزان ، وی گفت: سوال ما این است که این شخص ، کیست و پس از شناسایی باید از فعالیت آن جلوگیری کرد. همچنین نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر تعیین تکلیف طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: براساس اظهارات هیات رئیسه این طرح حدود دو هفته دیگر مطرح می شود.
به نادر قاضی پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به اصل ۴۹ قانون اساسی و ماده ۱۴۵ آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس اصل ۴۹ قانون اساسی “دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت،قمار،سوءاستفاده از موقوفات،سوءاستفاده از مقاطعه کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع‌ را گرفته و به صاحبان حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت‌المال بدهد این‌ حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود”، اما متاسفانه دولت این اقدام را انجام نداد و نمایندگان براساس این اصل موضوع اعاده اموال نامشروع مسئولان، طرح را تدوین کردند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط دی ماه سال ۹۶ و وضعیت ارز، تعدادی از دلالان و صرافان غیرمجاز به بیت المال زیان زده اما دولت در این رابطه اقدام موثری انجام نداد. دکتر لاریجانی تذکر داد و رئیس کمیسیون اقتصادی جلسه ای را در این ارتباط برگزار کرد.
وی ادامه داد: دولت، صاحب و امانتدار ملت بوده و از پول کارگران و کشاورزان باید امانتداری کند، چرا خائنان را به قوه قضائیه معرفی نمی کند و هر وقت مشکلی پیش می آید نیروی انتظامی را وارد کارزار می کند.
نماینده مردم ارومیه خطاب به نایب رئیس مجلس ادامه داد: درخواست می کنم به دولت ابلاغ کنید در معاملات ارزی چه افرادی صاحب پول های مفت شده اند و آنها را به دادستان تهران معرفی کنید.
علی مطهری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: دولت برابر اصل ۴۹ باید اقدامات لازم را انجام دهد و حتی نیاز به قانون عادی هم نیست. البته این امر مراحلی دارد و باید موارد تخلف به اثبات برسد تا آبروی افراد در معرض خطر قرار نگیرد.
نایب رئیس قوه مقننه در رابطه با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: براساس تصمیم هیات رئیسه این طرح حدود دو هفته دیگر مطرح می شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 1