خوشبختانه هیچ کدام از جانبازان شیمیایی سردشت به کرونا آلوده نشده اند

خوشبختانه هیچ کدام از جانبازان شیمیایی سردشت به کرونا آلوده نشده اند

آراز آذربایجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: هیچ کدوم از جانبازان شیمیایی سردشت به کرونا آلوده نشده اند.
دکتر جواد آقازاده درباره مراقبت از جانبازان شیمیایی سردشت افزود: ۴۰۰ خانوار جانبازان شیمیایی سردشت نیز یکی دیگر از گروه های افراد با ریسک بالا هستند که تا کنون به دلیل آموزش و مراقبت های انجام یافته، خوشبختانه هیچکدام یک از آنها به کرونا آلوده نشده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی درباره روش های بیماریابی که در استان انجام می پذیرد، با تاکید بر اینکه بیماریابی به موقع بیماران کرونایی، راهکار اصلی جلوگیری از انتشار این بیماری است،خاطرنشان کرد: یکی از روش های بیماریابی، انجام تست کرونا از خانواده و اطرافیان در تماس نزدیک با بیمار کرونایی می باشد.همچنین بیمارانی که به صورت حضوری به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می کنند نیز در صورت مشاهده علایم کرونا، نمونه گیری انجام می شود.
دکتر آقازاده ادامه داد: روش دیگر پایش مبتلایان به کرونا ثبت نام در سایت salamt.gov.ir و استفاده از شماره تماس ۴۰۳۰ در سطح کشوری است، به منظور تسریع در شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا در سطح استان شماره تماس ۳۱۳۳ نیز راه اندازی شده که کارشناسان به ۳ زبان فارسی، ترکی و کردی مردم را راهنمایی کرده و از طریق این امکانات، افراد مشکوک به کرونا را به مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعته راهنمایی می کنند.
وی اظهار کرد: همچنین به منظور تسریع بیماریابی و جلوگیری از انتشار بیماری مراکز پرتجمع و گروه های هدف از جمله زندان ها، سالمندان و غیره مورد پایش و نمونه گیری قرار می گیرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


شش + = 13