رييس پليس امنيت اقتصادي استان:

قاچاق سوخت در آذربایجان‌غربی به پنج درصد رسیده است

قاچاق سوخت در آذربایجان‌غربی به پنج درصد  رسیده است

گروه خبر:رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص مقابله با قاچاق در مرزهای استان گفت: در حال حاضر، قاچاق سوخت در استان به پنج درصد سال های گذشته رسیده که کاهشی قابل توجه است.
به گزارش آراز آذربایجان،سرهنگ بابک فرشباف در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: یکی از مهمترین دلایل این کاهش، افزایش اقدامات کنترلی در مرزها توسط شرکت نفت با همراهی فرماندهی انتظامی استان و اجرای چهار طرح ویژه در راستای شناسایی خودروهای با باک اضافه بوده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری ۲۱ دستگاه خودرو که از باک غیراستاندارد استفاده کرده بودند، توقیف شده است.
رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در سال های گذشته در استان، قاچاق سوخت بود که با راه اندازی کارت سوخت و همچنین اقدامات کنترلی ویژه به شدت کاهش یافته است.
سرهنگ فرشباف از راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در فراجا از سال ۱۳۹۸ خبر داد و اظهار کرد: این پلیس، سه اداره کاربردی شامل مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با جرایم اقتصادی و پلیس گمرکات دارد.
وی گفت: پلیس گمرکات در مرزهای تمرچین و بازرگان فعال بوده و راه اندازی این پلیس در رازی و سرو نیز در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی همچنین در حوزه مقابله با احتکار، اختلاس، رباخواری، تغییر کاربری و جرم های مربوط به مالیات و نظایر آن فعالیت می کند.
رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی درخصوص جرم قاچاق اظهار کرد: در این خصوص با دفاتر موجود در گمرک سرو کار داریم و هر کالایی که از گمرک بیرون می رود، کنترل می شود و اگر در سامانه ثبت نشود، قاچاق محسوب می کنیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


6 − شش =