فرمانده انتظامي آذربايجان غربي:

قاچاقچیان یک تن و ۳۰۰ کیلو طلا و نقره در استان ناکام ماندند

قاچاقچیان یک تن و ۳۰۰ کیلو طلا و نقره در استان  ناکام ماندند

گروه خبر: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: ماموران این نیرو در استان موفق شدند، یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم شمش طلا و نقره را از قاچاقچیان کشف و ضبط کنند.
سردار یحیی شرفی در گفت و گوی اختصاصی افزود: این میزان طلا و نقره قاچاق از یک دستگاه اتوبوس پس از ورود به کشور در سه راهی ایواوغلی خوی کشف شده است.
وی اضافه کرد: ماموران انتظامی خوی با تحقیقات دامنه دار و گسترده، اتوبوس حامل این میزان طلا و نقره قاچاق را شناسایی کرده و در بهترین زمان ممکن، آن را متوقف کردند.
وی اظهار کرد: در بازرسی ماموران از این اتوبوس، ۳۴ شمش ۳۰ کیلوگرمی معادل یک هزار و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا و نقره به همراه ۱۱ گونی دانه‌های تسبیح نقره‌ای معادل ۲۸۰ کیلوگرم از این ماده با ارزش کشف شد.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: این کالاهای قاچاق پس از کشف برای ارزش گذاری به مراجع دارای صلاحیت فرستاده شده است.
سردار شرفی همچنین از کشف ۴۰۰ عدد بلبرینگ چرخ خودرو از این سودجویان خبر داد و گفت: در این راستا، سه نفر سودجو دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مراجع قضایی شدند.
در پی تغییرات و نوسانات ارز و فلزات گران‌بها در بازارهای جهانی، عده‌ای فرصت طلب به دنبال وارد کردن فلزات گران‌بها از آن سوی مرزها به کشور هستند.
آذربایجان غربی به دلیل قرار گرفتن در مجاورت سه کشور خارجی از مقاصد مهم برای قاچاق کالا محسوب می‌شود.
این استان حدود ۹۰۰ کیلوکتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان دارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۰ ب.ظ

دیدگاه


+ یک = 10