رييس کل دادگستري آذربايجان غربي:

قاچاقچیان حرفه‌ای و دانه درشت باید به صورت گسترده رصد شوند

قاچاقچیان  حرفه‌ای و دانه درشت  باید به صورت  گسترده  رصد شوند

گروه خبر:رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در جریان مبارزه با قاچاقچیان حرفه‌ای و دانه درشت این افراد باید به صورت گسترده و وسیع رصد و پایش شوند.
به گزارش آراز آذربایجان،ناصر عتباتی در جلسه مبارزه با سوداگران مرگ جهت امنیت روانی مردم و کنترل مجرمین حرفه ای، با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که امنیت روانی مردم و جامعه موضوع مهمی است که ارتباط زیادی با موضوعات جلسه امروز دارد.
وی افزود: تعدادی از سوداگران مرگ با اقدامات مجرمانه خود امنیت روانی مردم و شهروندان را تهدید کرده و به مخاطره می‌اندازد که این اعمال مجرمانه آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری از خود برجای می‌گذارند. رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: مقوله موادمخدر در کشور ما علاوه بر آثار مخرب موادمخدر، دارای آثار سو دیگری است که دشمن برای تباهی جوانان میهن اسلامی طراحی کرده است. وی افزود: دو کمیته بسیار مهم وجود دارد که نقش بسیار تعیین کننده‌ای در مبارزه با مواد‌مخدر و سوداگران مرگ دارند که یکی از این کمیته ها، کمیته حقوقی – قضایی مبارزه با مواد مخدر است. عتباتی با بیان اینکه کار در زمینه مبارزه با موادمخدر کارجهادی است، گفت: اقدامات خوبی در راستای پیشگیری و مبارزه با پدیده قاچاق موادمخدر در استان صورت می‌پذیرد، ولی باید این کار‌ها باید با قدرت و قوت همچنان ادامه یابد و اجازه جولان به قاچاقچیان و سوداگران داده نشود. وی افزود: هماهنگی‌ها و همکاری‌های خوبی بین دستگاه قضایی و ضابطان عمل کننده در حوزه مبارزه با موادمخدر حاصل شده است و این همکاری‌ها باید با قدرت و محکم ادامه پیدا کنند. رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تاکید کرد: علاوه بر مبارزه، نباید در خصوص ضربه به بنیان‌های مالی سوداگران غافل شد و خصوصا شناسایی و مصادره اموال آن‌ها باید به صورت دقیق و کامل اتفاق بیفتد. عتباتی گفت: اقدامات ارزنده‌ای در خصوص تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌های شورای هماهنگی صورت گرفته و تعداد کثیری از این خودرو در ماه‌ها و روز‌های اخیر تعیین تکلیف شدند. وی با تاکید بر تقویت پایش‌های تصویری بیان کرد: در جریان مبارزه با قاچاقچیان حرفه‌ای و دانه درشت این افراد باید به صورت گسترده و وسیع رصد و پایش شوند و با اشراف اطلاعاتی لازم اجازه فعالیت به این افراد داده نشود و باند‌های سنگین موادمخدر منهدم و متلاشی شوند. عتباتی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی به جد و مطالبه گر مبارزه با مواد‌مخدر است و در این خصوص از همه ضابطان و نیرو‌های عمل کننده می‌خواهد بر خورد جدی، قاطع و بی رحمانه با باند‌های موادمخدر و مظاهر ناامنی داشته باشند و در جهت تامین امنیت روانی مردم با تمام توان در مقابل این بزهکاران بایستند.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: در حوزه مبارزه با موادمخدر باید هوشمندانه و همه جانبه ورود کرد و رویکرد‌ها باید دقیق، فنی و کارشناسانه باشد. دادستان مرکز استان با ارائه آماری از عملکرد‌ها در حوزه مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: با توجه به وضعیت استان و پشتیبانی‌هایی که نظام سلطه از سوداگران مرگ می‌کند باید مقابله و مبارزه با مواد‌مخدر تقویت شود و از همه ظرفیت‌ها برای این مبارزه بهره گرفت.
در ادامه جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


چهار − = 3