۳۱ هزار راس دام قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

۳۱ هزار راس دام قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

آراز آذربایجان – فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی از کشف ۳۱ هزار و ۳۴۹ راس دام قاچاق از ابتدای سالجاری تاکنون از مرزهای استان خبر داد.
سردار یحیی حسین خانی با بیان اینکه ارزش ریالی این احشام بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، افزود: در این زمینه ۲۵ نفر شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.
وی در خصوص دلایل افزایش قاچاق دام در سال جاری اظهارکرد: با توجه به سودآوری بالای قاچاق دام و با توجه به اختلاف قیمت فاحش گوشت در ایران و در کشورهای همسایه، متأسفانه عده‌ای اقدام به اغفال و تشویق جوانان و بومیان مرزی به قاچاق کرده و باعث خروج احشام از کشور می‌شوند.
حسین خانی با بیان اینکه از این تعداد ۶۲۵ رأس دام قاچاق طی دو الی سه روز اخیر کشف شده است، گفت: شهرستان‌های اشنویه، سردشت و پیرانشهر بیشتر قاچاق دام را داشته اند.
فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: در مدت زمان مشابه سال گذشته نیز، دو هزار و ۳۹۷ رأس دام با ارزش ریالی ۴۷ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال کشف شده بود که این آمار، افزایش بیش از هزار درصدی کشف قاچاق دام در مرزهای آذربایجان‌غربی را نشان می‌دهد.
حسین خانی خاطرنشان کرد: هم اکنون با توجه به شیوع بیماری کرونا نیز، مرزبانان آذربایجان‌غربی ضمن تأمین امنیت مرزی، قاچاق دام را به شدت رصد کرده و با وجود خطرات انتقال آلودگی و بیماری، از حیوان به انسان، این خطرات را به جان خریده و از قاچاق جلوگیری می‌کنند.
آذربایجان غربی تنها استان کشور است که ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق دارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


− هشت = 1