فیلم‌هایی با محوریت قهرمانان زن کمتر ساخته شده است

فیلم‌هایی با محوریت قهرمانان زن  کمتر ساخته شده است

گروه فرهنگی:بازیگر فیلم سینمایی هوک گفت: هرچند به نقش زنان در سینما خیلی پرداخته شده است اما فیلم‌هایی با محوریت قهرمانان زن، کمتر ساخته شده است. آرزو تاج‌نیا اظهار داشت: در هوک، مساله‌ای که با جزئیات زیادی به آن پرداخته می‌شود مساله خانواده است و نقشی که مادر و یا خواهر خانواده ایفا می‌کند بسیار پررنگ است. وی اظهار داشت: یعنی علاوه بر این که فعالیت زنان را اجتماعی می‌بینید که کارهایی چون سوزن‌دوزی و فعالیت‌های شغلی خیلی مفیدی که دارند، چقدر روی اعضای خانواده اعم از پدر و مادر و فرزند تاثیرگذارند. بازیگر آتش در گلستان ادامه داد: به مساله زنان در سینمای ایران خیلی کم پرداخته شده و امیدوارم در آینده بیشتر به این مساله پرداخته شود مخصوصا این که فیلم‌هایی با محوریت زنان قهرمان خیلی کم داریم.
وی در این باره که چقدر مساله زنان برای شما در بازی دغدغه بوده گفت: نقش باید به گونه‌ای باشد که جایگاهی که ایفا می‌کنند را بیشتر ببینیم و تنها به یک سری نقش‌هایی همانند این که از یک مادر ، رفتارهای مادرانه خیلی کلیشه‌ای می‌بینیم و یا مراقبت می‌کنند محدود نشوند. تاج‌نیا خاطرنشان کرد: لازم است ما جنبه‌هایی که از زنان خیلی کمتر دیده شده را بیشتر ببینیم.
بازیگر آتش در گلستان گفت: در این سریال، محوریت اصلی داستان زنان بودند و فعالیت زنان را در بخش‌های مختلف می‌دیدیم. زنانی که کارهایی انجام می‌دادند که خیلی از آقایان شاید نتوانند در اجتماع انجام دهند. تاج‌نیا اظهار داشت: این به نظرم خیلی جای کار کرد و چون کمتر کار شده امیدوارم در جشنواره‌هایی مانند حوا از زنان بیشتر ببینیم و بشنویم. وی درباره حضور کارگردان زن در سینما اظهار داشت: خیلی از کارها را که می‌بینم که کارگردانی آن را خانم‌ها بر عهده دارند، این قبیل کارها را ستایش می‌کنم. چه به لحاظ کارگردانی قوی‌ای که انجام دادند و چه به لحاظ جزئیاتی که در فیلم از دیدگاه زنانه بیشتر به آن پرداخت می‌شود. در این فیلم‌ها قدرت زنانه را در کارگردانان زن بیشتر می‌بینیم. این بازیگر سینما گفت: حضور زنان در عرصه کارگردانی اتفاق خوبی است و امیدوارم به این مساله و حضور بازیگران زن و روایت‌های زنانه و بخش‌هایی که زنان می‌توانند فعالیت بیشتری داشته باشند، بیشتر بها داده شود. تاج‌نیا افزود: نمی‌شود کارگردانان زن و مرد را از این حیث که کدام یک توانسته‌اند کارهای بهتری در خصوص مسائل زنان بسازند دسته‌بندی کرد. وی افزود: زنان چون فرصت کمتری برای ابراز داشتند و این که آنها را به عنوان کارگردان بشناسیم قطعا در محدودیت بودند و تعدادشان هم کمتر بود. تاج‌نیا گفت: موضوع زنان جزو موضوعاتی است که خیلی جای کار کرد و این گونه نیست که بگوییم فقط زنان باید به آن بپردازند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا،بازیگر هوک درباره کارگردانی خود در سینما هم گفت: هنوز خیلی زود است. به آن زود است فکر کنم.
.Arazazarbaiijan.farhangi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


+ 1 = نُه