رئيس پارک علم و فناوري استان:

فقدان شغل مهمترین مشکل تحصیل کردگان آذربایجان غربی است

فقدان شغل مهمترین مشکل تحصیل کردگان آذربایجان غربی است

گروه اقتصادی: دومین رویداد شتاب آذربایجان با محوریت تجارت و بازرگانی با تاکید بر کسب و کار نوین و برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ارومیه برگزار شد.
امروز نخستین رویداد شتاب آذربایجان با موضوع تجارت و بازرگانی در محل موزه موزه تاریخ طبیعی آذربایجان غربی با همت پارک علم و فناوری استان برگزار شد تا وسیله‌ای برای استفاده از نظریات ایده پردازان برای ایجاد کسب و کار نوین در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای استان شود.
طرح کسب و کار سندی مکتوب است که جزئیات کسب و کار پیشنهادی را مشخص می‌کند و این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونی، نیازها، انتظارات و نتایج پیش بینی شده را تشریح کند و کلیه جوانب آن را ارزیابی کند و هر کسب و کاری نیازمند انواع مختلف امور مالی است و در نتیجه یک تجارت موفق از سرمایه کافی نشأت می‌گیرد.باور عمومی این است که تنها هدف کسب و کار، به دست آوردن سود اقتصادی است و این در حالی است که این امر واقعیت ندارد و همان طور که انسان تنها با هدف خوردن زندگی نمی‌کند در این راستا نیز تنها هدف کسب و کار هم کسب سود نیست بنابراین کسب و کارها هم دارای اهداف اقتصادی‌اند و هم اهداف اجتماعی‌اند. یکی از راه‌های ایجاد سرعت در توسعه اقتصادی، آبادانی و ایجاد اشتغال جذب سرمایه و سرمایه گذاری خارجی است که جذب سرمایه گذاری خارجی می‌تواند موجب اصلاح نظام مدیریتی و تبادل تجربیات اقتصادی، انتقال دانش نوین، تکنولوژی و فناوری جدید باشد.
*زمینه جذب سرمایه‌گذار را در آذربایجان_غربی فراهم کرده‌ایم
اسکندری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و شعار سال ۹۶ بیان کرد: در راستای سخنان مقام معظم رهبری واحدهای نیمه تولیدی را برپا کرده‌ایم و بر ما وظیفه است تا در کل کشور بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی راکد را به مدار تولید برگردانیم و ۶ هزار طرح صنعتی راه اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش‌های صنعت، معدن، تجارت و خدمات بازرگانی و تجاری رویکردهای خودمان را تغییر داده‌ایم و می‌توانیم بر روی ایده‌های منجر به تولید سرمایه گذاری کنیم و زمینه را برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در استان فراهم کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا بتوانیم صادرات محور شویم و تولیدات خود را دانش بنیان کنیم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سال قبل ۵۵ فقره گواهی و ۷ پروانه R&D صادر شده که نشان از عزم جزم شده برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در استان است که یکی از سیاست‌های دوازده‌گانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که فعالیت‌های اقتصادی را بتوان دانش بنیان کرد.
*فقدان شغل مهمترین مشکل تحصیلکردگان آذربایجان غربی است
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: فقدان شغل مهم‌ترین مشکل فارغ‌التحصیلان آذربایجان غربی است بنابراین باید کسب‌وکار نوین شکل بگیرد.
حسن حیدری اظهار کرد: سال ۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است ‌و باید تلاش کنیم تا سخنان ایشان را عملی سازیم.
وی تصریح کرد: ایجاد کسب و کار موضوعی است که همیشه از سوی مقام معظم رهبری عنوان می‌شود و وجه غالب ایجاد اشتغال در دنیا به شمار می‌رود و بر تمامی مسئولان وظیفه است تا در راستای ایجاد اشتغال برای تمامی اقشار جامعه گام بردارند.حیدری افزود: رویدادهای شتاب آذربایجان غربی را باید افزایش دهیم و این رویدادها در ماه رمضان افزایش می‌یابد تا بتوانیم با استفاده از ایده‌های نظریه پردازان بستر کسب و کار نوین را فراهم کنیم و برای ایجاد کسب و کار پایدار تلاش کنیم که در این صورت می‌توان به یک توسعه ثابت و پایدار نیز دست یافت.
وی خاطرنشان کرد: مسائل مالی و حقوقی چنین کسب و کارهایی در جامعه ما مطرح نشده است و وظیفه ما مطرح کردن زمینه‌های متفاوت کسب و کار و ایجاد آن‌هاست و باید فشارهایی وارد سازیم تا شاهد تغییراتی در زمینه اشتغال و ایجاد اشتغال باشیم.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: باید تولید و اشتغال با استفاده از خرد و دانش خودمان صورت پذیرد و تمامی کسب و کارهایمان مبتنی بر دانش باشد تا بتوان با استفاده از نظریات ایده پردازان در زمینه تجارت و بازرگانی برای همگان به‌ویژه جوانا فرصت‌های شغلی ایجاد کرد.
وی بیان کرد: در آینده بسیار نزدیک خیلی از مشاغل از بین می‌روند و نیازهای جدید مشاغل جدیدی را ایجاد می‌کند و اگر به فکر آینده نباشیم با مشکلاتی بیش از مشکلات امروز روبرو می‌شویم که فقدان شغل در رأس این نابسامانی‌ها قرار می‌گیرد و امید می‌رود چنین رویدادهایی با همکاری ایده پردازان جامعه را برای مشاغل جدید آماده کند.
وی افزود: مهم‌ترین رویداد شتاب آذربایجان غربی با محوریت کارآفرینی در ۵۴ ساعت از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه تا ۲۲ این ماه در ارومیه برگزار می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: باید تولید و اشتغال با استفاده از خرد و دانش خودمان صورت می‌پذیرد و تمامی کسب و کارهایمان مبتنی بر دانش باشد تا بتوان با استفاده از نظریات ایده پردازان در زمینه تجارت و بازرگانی برای همگان فرصت‌هایی ایجاد کرد. حیدری بیان کرد: در آینده بسیار نزدیک خیلی از مشاغل را از دست می‌دهیم و نیازهای جدید مشاغل جدیدی را ایجاد می‌کند و باید به فکر چند سال آینده باشیم و اگر به فکر آینده نباشیم با مشکلاتی بیش از مشکلات امروز روبرو می‌شویم که فقدان شغل در رأس این نابسامانی‌ها قرار می‌گیرد و امید می‌رود چنین رویدادهایی با همکاری ایده پردازان جامعه را برای مشاغل جدیدی آماده کند.
وی تصریح کرد: ایجاد کسب و کار موضوعی است که همیشه از سوی مقام معظم رهبری عنوان می‌شود و وجه غالب ایجاد اشغال در دنیا به شمار می‌رود و بر تمامی مسئولان در این زمینه وظیفه است تا در راستای ایجاد اشتغال برای تمامی اقشار جامعه گام بردارند.
*چهارمین رویداد “روشا” با محوریت کارآفرینی در ۵۴ ساعت برگزار می‌شود
داودی بیان کرد: ایده پردازان نباید از ارائه ایده‌های خود هراسی داشته باشند و ترس از لو رفتن ایده‌ها هم به نوعی منسوخ شده است و باید ایده‌های خود را بیان کنیم و هیچ هراسی از مورد تمسخر قرار گرفتن توسط دیگران نداشته باشیم و همیشه به خود و نظرات خود افتخار کنیم و بتوانیم موضوع را عاشقانه به دیگران ارائه کنیم.
وی تصریح کرد: در “روشا” از ایده پردازان حمایت می‌کنیم و زمینه‌ای را برای آنان ایجاد کرده‌ایم که بتوانند تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند و ایده‌های خود را به یکدیگر بازگو کنند و نقاط و قوت و ضعفشان شناسایی شود تا بتوانند ایده‌ها و نظرات خود ره به منصه ظهور برسانند.
وی افزود: پیش از برگزاری “روشا” پیش رویدادهایی برگزار شده است تا ایده پردازان شرکت کننده در چهارمین رویداد “روشا” با محوریت کارآفرینی در ۵۴ ساعت که از ۲۰ اردیبهشت ماه تا ۲۲ این ماه برگزار می‌شود آمادگی کامل را داشته باشند تا بتوانند نحوه ایده پردازی را در چهارمین رویداد به خوبی فرا گیرند.مدیر حوزه مؤسسات پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: در پیش رویدادهایی که برگزار شد موضوعات اعتبارسنجی ایده‌ها، نحوه ارائه مؤثر ایده‌ها به سرمایه گذار و آموزش مهارت کار گروهی به ایده پردازان آموزش داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: دومین رویداد به سبک ایده شو و با موضوع تجارت و بازرگانی برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم تا ایده‌های مؤثر در زمینه تجارت و بازرگانی را به نحو بسیار مطلوبی ارائه دهیم و در تلاش باشیم تا بتوانیم این ایده‌ها را عملی کنیم و گامی مؤثر در راستای کسب و کار برداریم.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، با برطرف کردن موانع جذب سرمایه گذاری خارجی امید است رونق اقتصادی در پروژه‌های شهری ایجاد شود تا رفاه اجتماعی، اشتغال و توسعه همه جانبه اقتصادی در پروژه‌های شهری فراهم گردد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


3 + پنج =