فعالیت کارخانه و کارگاه های تولید آسفالت، شن و ماسه در ارومیه ممنوع شد

فعالیت کارخانه و کارگاه های تولید آسفالت، شن و ماسه در ارومیه ممنوع شد

آرازآذربایجان– رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت:فعالیت همه کارگاه های فرآوری شن و ماسه و کارخانه های آسفالت این شهرستان تا عادی شدن کیفیت وضعیت هوای ارومیه ممنوع است.
مختار خانی افزود: در راستای اجرای مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای ارومیه مبنی بر تعطیلی موقت واحدهای تولید شن و ماسه و آسفالت به علت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی با قید فوریت دستور تعطیلی موقت به همه کارگاه های فرآوری شن و ماسه و آسفالت شهرک آسفالت شهرستان ارومیه ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه ۲ اکیپ از یگان حفاظت محیط زیست و‌ معاونت نظارت پایش استان و یک اکیپ کارشناسان اداره ارومیه به منطقه اعزام شده است، اضافه کرد: کارشناسان این اداره فعالیت همه منابع ثابت آلودگی هوا و واحدهای با پتانسیل بالای آلودگی هوا را پایش کرده و‌در صورت برخورد با تخلف زیست محیطی به استناد مواد ۳ و ۱۲ قانون هوای پاک نسبت به جلوگیری از فعالیت واحدهای خاطی اقدام می کند.
وی با قدردانی از رسانه ملی و عموم مردم در خصوص توجه به مسائل زیست محیطی اظهار کرد: تصاویر تهیه شده در شبکه های اجتماعی و پخش شده از رسانه ملی مربوط به روزهای اخیر نبوده و پیش از تشکیل کارگروه ویژه آلودگی هوای ارومیه بوده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از روز جمعه به علت سکون هوا و جو پایدار با انباشت آلاینده ها همراه بوده است که موجب شد تا کمیته اضطرار کاهش الودگی هوای ارومیه مدارس را از روز شنبه تا کنون تعطیل اعلام کند.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = هشت