رئيس دانشگاه علوم پزشکي آذربايجان غربي :

فاز دوم بیماری کرونا از فاز اول آن خطرناک تر است

فاز دوم بیماری کرونا از فاز اول آن خطرناک تر است

گروه خبر:رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: فاز دوم بیماری کرونا از فاز اول آن خطرناک تر است و بیماران مراجعه کننده نسبت به پیک اول، بد حال ترند و بیشتر نیازمند بخش ویژه ( ICU ) هستند .
دکتر جواد آقازاده در یک گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: رفتار ویروس و ماهیت آن تغییر یافته است و به شکلهای مختلف و علایم متفاوتی خود را در بیماران نشان می دهد .او اضافه کرد: باید با رفتار و کردار و عادات هوشمندانه با ویروس مواجه شویم. در همین راستا فاصله گذاری هوشمندانه یا هدفمند. نیازمند مسئولیتهای فردی و اجتماعی است که باید رعایت شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه ویروس کرونا حالت جنگ فرسایشی به خود گرفته است ، تاکید کرد: با توجه به کامل بودن شبکه بهداشت و درمان استان و اینکه پایگاه اولیه مراقبتهای اولیه بهداشتی ( PHC ) کشور در آذربایجان غربی بود لذا از همان ابتدای آغاز بیماری سیاستهای دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت کلان استان بر استفاده از پتانسیل های این شبکه متمرکز شد .
او ادامه داد: در فاز اول بیماری، آموزشهای لازم به مردم ارائه شد و رسانه ها همکاری خوبی داشته و مردم و مسئولین همدلی قابل توجهی داشتند، اما با کاهش حساسیت مردم ، در پیک دوم ، آمار فزاینده شد. بیماران مراجعه کننده نسبت به پیک اول ، بد حال ترند و بیشتر نیازمند بخش ویژه ( ICU ) هستند .
آقازاده بیان کرد: بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا دقیقا با رفتار مردم و مسئولین ارتباط دارد بعبارت دیگر رفتاری که همه ما داریم موجب عملکرد ویروس در بدن ما و ایجاد بیماری می_شود .
رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی افزود: سلامت مردم اولویت اول ماست و غربالگری بیماران به پیشگیری از توسعه بیماری تا کنون کمک کرده است اما اگر گرفتاری مردم به بیماری کرونا افزایش یابد، محدویتها را افزایش می دهیم .
او با اشاره به شهرستانهای با وضعیت قرمز از نظر کرونا گفت: سردشت ( بخاطر شرایط ویژه_ای که دارد از جمله وجود ۴۰۰ جانباز شیمیایی بالای ۵۰ درصد با آسیب ریوی ) ، ارومیه ، مهاباد ، میاندوآب ، سلماس و خوی از آن جمله اند و رفت و آمد در مناطق قرمز به معنی جابجا کردن ویروس و انتشار بیماری است . رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان_غربی تاکید کرد: از مسافرت های غیر ضروری باید خودداری شود .
آقازاده بیشترین فراوانی سنی مبتلایان به کرونا در استان را در رده سنی ۱۵ تا ۵۴ سال دانست و گفت: در این رده سنی، ۴۱۰۵ نفر بیمار مثبت وجود دارد که ۶۷٫۷ درصد را شامل می شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از کردپرس، او با اشاره به اینکه نباید به شایعات توجه کنیم گفت: هرچند به حد کافی تخت بیمارستانی فراهم شده است ولی نمی خواهیم مردم را روی تخت بیمارستانی ببینیم . تاکید می کنم که بیماری کرونا باید جدی گرفته شود و پرتکل های بهداشتی دقیقا رعایت گردد .

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


5 + = هفت