ایجاد وقف مشارکتی رسانه ای در آذربایجان غربی

ایجاد وقف مشارکتی رسانه ای در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان-مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به رسالت مثبت وقف و رسانه گفت: تلاش می شود در استان آذربایجان غربی نیز همچون استانهای دیگر وقف رسانه ای ایجاد شود.
حجت الاسلام حسین سلیمانی در نخستین جشنواره« میراث قلم» با حضور مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان و جمعی از اصحاب رسانه استان برگزارگردید، اظهار کرد: وقف مشارکتی با همکاری رسانه ها را از جمله موارد مورد غفلت در بین خبرنگاران دانست و گفت: فعالان رسانه ای می توانند در آذربایجان غربی دست به کار شده و برای اجرای طرح وقف مشارکتی رسانه ای قدام نمایند .
این مسئول افزود:فعالیت‌های رسانه‌ای در جهت حمایت از ماموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه نه صرفا حمایت ازخود سازمان انجام گیرد و این امربا برگزاری کارگاه آموزشی برای آشنایی بیش از پیش خبرنگاران استان با وقف و چگونگی فعالیت سازمان اوقاف در این زمینه مهم و تاثیرگذاراست.
در ادامه حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه( س) اظهار کرد: می توان با اتکا به کار رسانه ای قوی و استفاده از ظرفیت های مطبوعات و خبرگزاری ها، توجه واقفان را به موضوع وقف نوین نیز جلب کرد تا اهداف این بخش نیز در آذربایجان غربی محقق شود..
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: بی‌شک در زمان کنونی باید موقوفات جدید با توجه به نیازهای روز جامعه ایجاد شود.
ناصر جوانبخت با ابراز تاسف از اینکه عموم مردم با مقوله وقف آشنایی چندانی ندارند گفت: حتی مسئولان ادارات نیز با مسئله وقف و این سنت حسنه آشنایی کافی ندارند.
وی بیان کرد: هم اکنون بیشتر وقف های ثبتی استان، اجتماعی و مذهبی است اما باید در موضوعات علمی و آموزشی نیز وقف جدید رقم بخورد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی نیز در این آیین بیان کرد: ترویج امید به آینده از جمله مهمترین وظایفی است که همه مردم به ویژه رسانه ای ها در این برهه می توانند انجام دهند.
حسام شیرازه محبت ادامه داد: باید از همه ظرفیت های رسانه ای برای ارتقای امید در کشور بهره برد.
وی با قدردانی از تلاش های اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور برای تجلیل از خبرنگاران فعال در این بخش گفت: حضور خانوادگی همکاران رسانه ای، ابتکاری قابل تقدیر برای آشنایی خانواده های خبرنگاران با کار در این عرصه بود.
در این آیین از خبرنگاران فعال در حوزه وقف قدردانی شد

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 15