نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي :

عوارض گمرکات آذربایجان غربی به استان اختصاص یابد

عوارض گمرکات آذربایجان غربی به استان اختصاص یابد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: عوارض گمرکی آذربایجان غربی به خود استان اختصاص یابد. به گزارش آراز آذربایجان،حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی که باحضور وزیر اقتصاد و دارایی در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی دارای بیشترین گمرک در کشور است اما بی تاثیر در اقتصاد و توسعه آن، بنابراین باید عوارض گمرک استان به خود استان برگردد.
وی با اشاره به اینکه وقتی سخن از امنیت می شود تنها امنیت فیزیکی مطرح نیست، تصریح کرد: یکی از شاخص های توسعه یک کشور و منطقه داشتن امنیت سرمایه گذاری است.
حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه نحوه اخذ عوارض و مالیات ها عادلانه نیست، اظهار کرد: توزیع عادلانه منابع باید براساس شاخص های جمعیتی انجام شود.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ساختار و بستر اقتصادی در استان نداریم همین دلیل براین شده که امنیت سرمایه گذاری در استان وجود نداشته باشد.حجت الاسلام ذاکر یاد آور شد: نتیجه امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری این است که مردم به رفاه و اشتغال برسند.
وی با اشاره به اینکه اخد مالیات باید منطقی باشد، افزود: باید بین استان کم برخوردار و توسعه یافته تفاوتی قائل شد و قوانین و لوایح استانی شود تا مشکلات حل شود. حجت الاسلام ذاکر ادامه داد: از دولت تقاضای تزریق بودجه برای تجهیز گمرکات استان و تجهیزبه ایکس ری داریم، همچنین دولت برای توسعه و ایجاد زیر ساخت های سرمایه گذار ی استان اعتبار تزریق کند.
زیرساخت ها در گمرک بازرگان توسعه یابد
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی گفت: منابع حاصل از ارزش افزوده استان به خزانه استان باز گردد. محمد علیپور نیز دراین جلسه افزود: منابع حاصل از مالیات به ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و اقتصادی در جهت توسعه استان به خزانه استان باز گردد. وی تصریح کرد: آذربایجان غربی با وجود مرزی بود از توسعه یافتگی کافی برخوردار نیست بنابراین نیاز است منابع استانی به داخل استان برگردد.
علیپور با اشاره به اینکه گمرک بازرگان از دیرباز به عنوان اصلی ترین دروازه ارتباطی ایران و اروپا است، خاطر نشان کرد: این منطقه به مدد تولید کنندگان و فعالین اقتصادی در حال توسعه است باید در جهت توسعه زیرساخت های این گمرک تلاش کرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


یک + = 8