مدير کل اداره امور عشاير استان:

عشایر آذربایجان غربی نیازمند حمایت هستند

عشایر آذربایجان غربی نیازمند حمایت هستند

گروه خبر: مدیر کل اداره امور عشایر آذربایجان غربی گفت: عشایر آذربایجان غربی سالانه ۳۲۰ هزارتن محصول به ارزش ۵۰ میلیارد تومان تولید می کنند که در این زمینه نیازمند حمایت هستند.
به گزارش آرازآذربایجان ، بهرام زینال زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اقدامات انجام شده برای کوچ بهاره عشایر اظهار داشت: موضوع و مباحث حوزه عشایر در آذربایجان غربی بسیار گسترده بوده و این استان از لحاظ جمعیت و تولیدات عشایری در رتبه سوم کشوری بسیار برجسته و شاخص است.
این مسئول با اعلام این خبر مبنی بر اینکه نصف دام کوچک استان در اختیار عشایر است، افزود: بیش از ۲ میلیون واحد دام توسط عشایر استان پرورش داده می‌شود که ۶۰ هزار واحد آن سنگین و بقیه سبک هستند.وی در ادامه افزود: محصولات تولیدی سالانه در پرورش ۲ میلیون واحد دام زنده شامل سه هزارتن پشم و مو ، ۱۶ هزار تن گوشت و ۵۰ هزارتن شیر است.عشایر آذربایجان غربی در ۸۰۰ روستا سکونت موقت و در ۳۳۶ آبادی مستقر هستند، لازم به ذکر است ۱۰ درصد جمعیت روستایی استان را عشایر تشکیل می‌دهد.
زینال زاده با اشاره نیاز به چرای ۲ میلیون دام عشایر در مراتع استان، تصریح کرد: ۵۹ درصد اراضی ملی یا همان مراتع به میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار در اختیار عشایر استان قرار دارد، شایان ذکر است آذربایجان غربی در حدود ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار مرتع دارد.
وی در خصوص صنایع دستی غیر داری تولید شده توسط عشایر استان، بیان کرد: عشایر استان ۱۰ درصد تولیدات کل عشایرکشور را تولید می کنند و این در حالی است که ۱۰ شرکت تعاونی و یک اتحادیه در حوزه عشایر فعالیت می‌کنند.
این مسئول گفت: ۳۲۰ هزار تن کل تولیدات عشایر استان بوده که سالانه به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در سال به بازار عرضه می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


دو + = 6