- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

عشایر آذربایجان غربی نیازمند حمایت هستند

Posted By admin On تیر ۶, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۰۱ ق.ظ In اقتصادی | No Comments

گروه خبر: مدیر کل اداره امور عشایر آذربایجان غربی گفت: عشایر آذربایجان غربی سالانه ۳۲۰ هزارتن محصول به ارزش ۵۰ میلیارد تومان تولید می کنند که در این زمینه نیازمند حمایت هستند.
به گزارش آرازآذربایجان ، بهرام زینال زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اقدامات انجام شده برای کوچ بهاره عشایر اظهار داشت: موضوع و مباحث حوزه عشایر در آذربایجان غربی بسیار گسترده بوده و این استان از لحاظ جمعیت و تولیدات عشایری در رتبه سوم کشوری بسیار برجسته و شاخص است.
این مسئول با اعلام این خبر مبنی بر اینکه نصف دام کوچک استان در اختیار عشایر است، افزود: بیش از ۲ میلیون واحد دام توسط عشایر استان پرورش داده می‌شود که ۶۰ هزار واحد آن سنگین و بقیه سبک هستند.وی در ادامه افزود: محصولات تولیدی سالانه در پرورش ۲ میلیون واحد دام زنده شامل سه هزارتن پشم و مو ، ۱۶ هزار تن گوشت و ۵۰ هزارتن شیر است.عشایر آذربایجان غربی در ۸۰۰ روستا سکونت موقت و در ۳۳۶ آبادی مستقر هستند، لازم به ذکر است ۱۰ درصد جمعیت روستایی استان را عشایر تشکیل می‌دهد.
زینال زاده با اشاره نیاز به چرای ۲ میلیون دام عشایر در مراتع استان، تصریح کرد: ۵۹ درصد اراضی ملی یا همان مراتع به میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار در اختیار عشایر استان قرار دارد، شایان ذکر است آذربایجان غربی در حدود ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار مرتع دارد.
وی در خصوص صنایع دستی غیر داری تولید شده توسط عشایر استان، بیان کرد: عشایر استان ۱۰ درصد تولیدات کل عشایرکشور را تولید می کنند و این در حالی است که ۱۰ شرکت تعاونی و یک اتحادیه در حوزه عشایر فعالیت می‌کنند.
این مسئول گفت: ۳۲۰ هزار تن کل تولیدات عشایر استان بوده که سالانه به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در سال به بازار عرضه می‌شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b9%d8%b4%d8%a7%d9%8a%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d9%8a-%d9%86%d9%8a%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%ad%d9%85%d8%a7%d9%8a%d8%aa-%d9%87%d8%b3/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.