ظرفیت تولید آب در آذربایجان‌غربی به ۱۳۵۵ لیتر در ثانیه افزایش یافت

ظرفیت تولید آب در آذربایجان‌غربی به ۱۳۵۵ لیتر در ثانیه افزایش یافت

آراز آذربایجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از سه واحد تصفیه خانه آب در سال گذشته، ظرفیت تولید آب در استان، ۱۳۵۵ لیتر در ثانیه افزایش یافت.
علیرضا رضوی با بیان اینکه طی سال گذشته تصفیه خانه آب شرب در شهرهای مهاباد، سلماس و پلدشت وارد مدار بهره برداری شدند، افزود: تصفیه خانه آب شهر مهاباد با تامین ۷۵۰ لیتر در ثانیه و با صرف ۴۲۰ میلیارد ریال برای تامین آب شهر مهاباد و تاسیسات برداشت آب از سد با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، طی سال گذشته به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: در این مدت، بهره برداری از تصفیه خانه آب شهر سلماس نیز با ظرفیت ۵۷۵ لیتر در ثانیه جهت تامین آب شرب شهرهای سلماس و تازه کند و روستاهای مجاور آغاز شد.
رضوی افزود: برای اجرا و بهره برداری از این تصفیه خانه، ۶۸۰ میلیارد ریال هزینه و ۱۸ کیلومتر خط انتقال آب خام نیز اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، بهره برداری از تصفیه خانه آب شهر پلدشت با ظرفیت تامین ۳۰ لیتر آب در ثانیه با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و پوشش ۱۲ هزار نفر جمعیت را از دیگر طرح های افتتاح شده در بخش تامین آب شرب شهری در سال گذشته عنوان کرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


8 + = شانزده