نگاهي به يک طرح ترافيکي با سطح کارشناسي بالا!

اصرار نکنید، تعجب هم نکنید، فقط احتیاط کنید، ساختار پل ضعیف است

اصرار نکنید، تعجب هم نکنید، فقط احتیاط کنید، ساختار پل ضعیف است

گروه اجتماعی:مدتی است وقتی که می‌خواهیم با ماشین از میدان ولایت فقیه (مرکز) به سمت میدان انقلاب (ایالت) برویم، به تقاطع عطایی که رسیدیم نباید روی پل روگذر برویم، با احتیاط از سمت راست، راهنما زده و به خیابان عطایی وارد می‌شویم، پس از طی مسیری حدود ۲۰۰ متری و بسیار شلوغ و پرترافیک به بریدگی رسیده و با ایجاد ترافیک و خطر تصادف و اعصاب خردی برای خودروهای مقابل، دور زده و دوباره ۲۰۰ متر به سمت خیابان امام برمی‌گردیم، با احتیاط و رد شدن از راه‌بندان عابرین پیاده، دوباره وارد خیابان امام شده و به راه خود ادامه می‌دهیم!
به راستی چرا؟ در میان رانندگان تاکسی مسیر خیابان امام، از آن‌ها در مورد تاثیرات اجرای این طرح ترافیکی پرسیدیم که متاسفانه به دلیل بالا بودن سطح کارشناسی این طرح، رانندگان و مردم عادی از درک کارایی این طرح عاجزند.هیچ جواب منطقی برای این طرح به ذهن نمی‌رسد. همان تعداد اتومبیل که وارد خیابان عطایی می‌شوند دوباره از بریدگی به خیابان امام باز می‌گردند. فقط خیابان عطایی نیز بی دلیل شلوغ‌تر می‌شود.
در میان نظرات متفاوت مردم و رانندگان، یک نفر گفت : با توجه به قدمت این پل! این پل ضعیفه و توانایی تحمل این بار ترافیکی را ندارد! به این دلیل برای جلوگیری از تخریب احتمالی این پل، این طرح داده شده تا ماشین کمتری به روی پل برود.
به راستی چرا به جای عبور از روی پل روگذر به طول ۲۰ متر، باید ۴۰۰ متر در گرما و ترافیک به خیابان عطایی وارد شد و ترافیک آن خیابان را نیز بیشتر کرد؟چرا با وجود اینکه شهرداری می‌کوشد با هزینه‌هایی بالا، تقاطع‌هایی غیر هم سطح در ارومیه ایجاد کند، از این پل نباید استفاده کرد؟ مدتی پیش آقای شهردار در تجمع انتقادی رانندگان تاکسی در خیابان مافی، قول دادند این طرح ترافیکی غیر کارشناسانه تعطیل شود. چرا پس از گذشت این مدت هنوز این راه باز نشده است؟آیا ضعیف بودن ساختار این پل می‌تواند علتی بر این مسئله باشد؟

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 3