نايب رييس کميسيون سرمايه گذاري و گردشگري شوراي شهر :

طرح جذب گردشگری موسوم به ‘دریا تا دریا’ در ارومیه اجرا می شود

طرح جذب گردشگری موسوم به ‘دریا تا دریا’ در ارومیه اجرا می شود

گروه خبر: نایب رییس کمیسیون سرمایه گذاری، مشارکت و گردشگری شورای شهر ارومیه گفت: طرح ‘دریا تا دریا’ در راستای جذب گردشگر در این شهر اجرایی می شود.
حسین پناهی افزود: مطالعات اجرای این طرح آغاز شده که امیدواریم با اجرای آن، در شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های شهر ارومیه موفق باشیم.
وی اظهار کرد: این طرح از دریاچه ارومیه شروع و با عبور از تفرجگاه هایی چون خوشاکو، بند، ساحل شهر چای و دریاچه شهر چایی در دریاچه مارمیشو به اتمام می رسد.وی با بیان اینکه در مسیر طرح دریا تا دریا باغ های توت، انگور و سیب وجود دارد، اضافه کرد: در این مسیر از پل سه چشمه تا دریاچه ارومیه باغ های توت و انگور وسیب و مناظر بکر طبیعی واقع شده که با احداث تفرجگاه می توان از این فرصت ها و نعمت های خدادادی در جذب گردشگر بیشترین بهره را برد.عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: از محدوده شهری تا سواحل رودخانه شهر چایی و از شهر چایی تا سواحل دریاچه مارمیشو برای احداث فضاهای تفریحی و ورزشی از جمله ورزش های هوایی و پیست اسکی و توسعه صنعت هتلداری برنامه ریزی شده است.
پناهی گفت: با توجه به اینکه بیشتر این مناطق در طرح دریا تا دریا خارج از محدوده شهر ارومیه واقع شده اند، سعی کرده ایم با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداری و اداره کل راه و شهر سازی آذربایجان غربی ساماندهی این مسیر را آغاز و با جذب سرمایه گذار تا چهار سال آینده طرح دریا تا دریا را برای جذب گردشگر محقق کنیم. وی افزود: به رغم وجود مناطق بکر طبیعی در ارومیه، این شهر از وجود گردشگر چندان بهره ای نمی برد که با توجه به رویکردهای شورا و تشکیل کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری، بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار و جذب گردشگر برای شهر ارومیه مهیا شده است.وی اضافه کرد: با احداث باغ های گل در نقاط مختلف شهر، تغییرات زیربنایی و مبلمان شهری فرصت برای جذب گردشگربیش از پیش برای شهر ارومیه مهیا شده است. پناهی افزود: ساخت شهربازی مدرن در منطقه جانوسلو، ساماندهی تفرجگاه های شهری از جمله بند، تقویت باغ وحش ارومیه، ایجاد باغ پرندگان، ساخت پارک های موزیکال، آبی و آکواریومی، ایجاد بازارچه های مرزی و ساخت مجتمع های تجاری توسط سرمایه گذاران از دیگر برنامه های در دست مطالعه برای جذب گردشگر برای شهرارومیه هستند.
ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی است که با نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، در منطقه ای خوش آب و هوا واقع شده ولی با وجود سرمایه های طبیعی و گردشگری، چندان بهره ای از این وضعیت نبرده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


9 + = دوازده