طرح پزشک خانواده مدل آینده بخش درمان کشور است

گروه خبر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پزشک خانواده مدل آینده بخش درمان کشور است.
خبرگزاری فارس: طرح پزشک خانواده مدل آینده بخش درمان کشور است
عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی در شرایط خوبی بوده ولی نیاز ما بیشتر در توسعه حوزه رشته‌های مامایی و پرستاری است.
وی با اشاره به شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، اذعان کرد: شعبه بین‌الملل ظرفیت پذیرش دانشجو از کشورهای هم‌جوار اعم از نخجوان، آذربایجان، عراق و ترکیه را دارد.فتاحی تصریح کرد: دانشکده‌های دندان‌پزشکی و داروسازی در سال‌های آینده جهش بسیار خوبی خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات حوزه سلامت در خصوص بیمارستان ۴۵۰ تختخوابه ارومیه براساس اعلام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل این بیمارستان بخش خصوصی وارد کار شود تا بیمارستان‌های نیمه تمام را با تعرفه‌های دولتی تکمیل کند.
فتاحی با اشاره به کمبود حوزه سلامت در آذربایجان غربی، یادآور شد: توسعه ظرفیت‌های نیروی انسانی آذربایجان غربی در حوزه سلامت با توجه به نیازهای استان حتما در دستور کار قرار دارد و بعد از این آموزش نیروی انسانی با توجه به نیازهای استان تامین می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح پزشک خانواده، ابراز داشت: طرح پزشک خانواده مدل آینده بخش درمان کشور بوده و با تمام توان از آن حمایت می‌کنیم.
فتاحی تصریح کرد: در حال حاضر بودجه لازم برای اینکه این طرح راه‌اندازی شود کافی نیست و هنوز فرهنگ لازم برای اجرای این طرح در بین مردم نهادینه نشده است.
وی ادامه داد: هیچ مدلی بهتر از طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع وجود ندارد و این طرح حتما در کشور اجرایی خواهد شد فقط باید فرهنگ‌سازی شده و بودجه لازم برای اجرای آن تامین شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۵:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = دو