ضریب جذب مدارس غیردولتی استان کمتر از ۱۰ درصد است

ضریب جذب مدارس غیردولتی استان کمتر از ۱۰ درصد است

گروه خبر: سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ضریب جذب و پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی آذربایجان غربی کمتر از ۱۰ درصد است.
به گزارش آرازآذربایجان ، اردشیر سید سیاح در جلسه هفتمین جلسه شورای بررسی محتوای آموزشی و پرورشی، اظهار داشت: سال آینده شاهد استقرار کامل نظام جدید آموزشی در سطح کشور خواهیم بود که با همکاری و مشارکت مدارس غیر دولتی امیدواریم استقرار پایه دوازدهم نیز به طور کامل محقق شود.
وی تصریح کرد: حذف آزمون های دوره ابتدایی و ورود به دوره متوسطه، تعدیل کتب آموزشی و سبک سازی کیف دانش آموزان از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم تربیت کشور در سال آینده خواهد بود.
این مسئول با بیان اینکه شاهد رشد تعداد مدارس غیردولتی در استان هستیم، اعلام کرد: با رویکرد مثبت وزارت آموزش و پرورش، شاهد رشد مدارس غیردولتی در سطح استان هستیم.
سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه ضریب جذب و پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی در تمام مقاطع تحصیلی استان کمتر از ۱۰ درصد است، افزود: ضریب جذب و پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی در دوره ابتدایی نزدیک به ۷٫۸۸ درصد، در دوره اول متوسطه ۵٫۲۱ درصد و در دوره دوم متوسطه ۸٫۵۶ درصد کل مدارس استان است.
*مشارکت آموزش و پرورش برای استقرار پایه دوازدهم در آذربایجان غربی
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: استقرار پایه دوازدهم در آذربایجان غربی نیازمند مشارکت مجموعه آموزش و پرورش است. ابراهیم محمدی در جلسه هفتمین جلسه شورای بررسی محتوای آموزشی و پرورشی، اظهار داشت: استقرار پایه دوازدهم نیازمند مشارکت مجموعه آموزش و پرورش استان است.
وی با بیان اینکه ین سند باید به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: روش مورد تایید آموزش و پرورش برای سنجش دانش آموزان در دوره ابتدایی به صورت توصیفی است.
این مسئول با بیان اینکه آزمون در مدارس ابتدای حذف شده است، یادآور شد: برگزاری هرگونه آزمون تحت هر عنوان در مدارس ابتدایی ممنوع است.معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در مدارس ابتدایی به غیر از کتابنامه رشد نباید کتب درسی دیگری مورد استفاده قرار گیرد چراکه علاوه بر ایجاد استرس و فشار روانی به دانش آموز ، باعث سنگینی کیف دانش آموزان و اختلالات جسمی و حرکتی می شود.
*وجود ۲۰ هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی آذربایجان غربی
رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی آذربایجان غربی از وجود ۲۰ هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی آذربایجان غربی خبر داد. افشین سنایی دراین گردهمایی اظهار داشت: آموزش و پرورش نهادی است که انسان تربیت می کند و برای اینکه به یک جایگاه مدنی برسیم باید به آموزش و پرورش رو بیاوریم.
وی تصریح کرد: از چالشهای مهم و موثر آموزش و پرورش نابرابری امکانات و عدم تناسب محتوای آموزشی دانش آموزان می باشد که باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.
رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی آذربایجان غربی ادامه داد: با تصویب مجلس، آزمون ورودی مدارس غیردولتی از سال آینده برگزار نمی شود.
سنایی با بیان اینکه پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، افزود: از موسسان مدارس غیر دولتی در راستای ارائه خدمات بهتر حمایت می کنیم.
وی با بیان اینکه رقابت سالم در بین مدارس غیردولتی منجر جلب رضایت مردم می شود، گفت: باید مدارس غیردولتی را با رویکرد اشتغال زایی و بهبود کیفیت آموزش توسعه دهیم.
این مسئول با اشاره به تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی استان، یادآور شد: ۴۱ هزار دانش آموز در ۴۵۸ مدرسه غیردولتی استان به ادامه تحصلی میشغول هستند.
سنایی از وجود ۲۰ هزار صندلی خالی در مدارس دولتی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در این زمینه رقابت سالم می تواند زمینه جذب بیشتر دانش آموزان به مدارس غیردولتی شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


4 − = یک