نماينده مردم ماکو در مجلس شوراي اسلامي مطرح کرد

ضرورت ورود وزارت امور خارجه برای رفع موانع تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان

ضرورت ورود وزارت امور خارجه  برای رفع موانع تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان

گروه خبر: نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس، ضمن یادآوری اینکه گمرک بازرگان دروازه ایران به اروپا است اما اشکالات عملکردی دستگاه‌های مستقر در آن باعث بروز مشکلاتی در تردد کامیون‌های ترانزیتی شده است از وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌‎های مربوطه خواست تا برای ساماندهی این گمرک ورود پیدا کنند.
به گزارش آراز آذربایجان،محمد علی پور ، با اشاره به وضعیت گمرک بازرگان به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های موجود در حوزه انتخابیه خود، گفت: گمرک بازرگان دروازه ایران به اروپا است و ترانزیت کشورهای شرق آسیا به اروپا از این مسیر انجام می‌شود اما کل واحدهایی که در آنجا مستقرهستند اعم از تاسیسات، بناها و دستگاه‌های کنترلی و نظارتی همچون ایکس ری متناسب با نیازهای این گمرک نیست.
نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته گمرک از مدتها قبل در جهت توسعه، هم بودجه به این گمرک اختصاص داده و هم گام‌هایی برای بهبود وضعیت آن برداشته است اما به دلیل حجم تردد کامیون‌های کشورهای مختلف از این مرز هنوز با نیل به نقطه مطلوب فاصله داریم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بنده همچنان در حال پیگیری هستم تا اشکالات عملکردی برخی دستگاه‌های مربوطه که در این گمرک مستقر هستند و به دلیل تنگ نظری، اعمال سیاست‌های انقباضی و سختگیری باعث نارضایتی مردم این منطقه شده‌اند، رفع شود.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان پایانه‌ها، راهداری، وزارت امور خارجه، اداره گذرنامه، نیروی انتظامی و نهاد ریاست جمهوری که در این زمینه مسئولیت داشته و وظایفی را در جهت ساماندهی گمرک بازرگان برعهده دارند باید به این موضوع ورود کنند./

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = یازده