امسال نرخ اشتغال در آذربایجان غربی ۹۱.۴ درصد است

امسال نرخ اشتغال در آذربایجان غربی ۹۱.۴ درصد است

آراز آذربایجان- رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری در استان ۸.۶ درصد است.
محمد حضرتی پر امروز ۱۶ اذرماه در کارگروه اقتصادی اشتغال وسرمایه گذاری استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزارشد، افزود: نرخ بیکاری در استان در حال حاضر ۸.۶ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
حضرتی پر با اشاره به اینکه نرخ اشتغال استان از آغاز سال جاری تاکنون ۹۱.۴درصد اعلام شده است، تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال برخی دستگاه ها ازجمله میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شد.
وی باتاکید بر اینکه یکی از معقوله های مهم اقتصاد کلان بحث اشتغال و تولید است، اظهار کرد: دغدغه اصلی در شرایط فعلی کشور تولید و سرمایه گذاری و اشتغالزایی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به اینکه بافت اشتغال استان بیشتر کشاورزی است، خاطر نشان کرد: تا سال گذشته بیشترین تمرکز مابر روی اشتغال پایدار روستایی بوده ولی از امسال بر اشتغال زایی در بخش های دیگر همچون صنعت و معدن، شرکت های دانش بنیان و فرهنگ وهنر توجه خاصی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: از ۴۵هزارمیلیارد تومان اعتبار که امسال برای اشتغال و برنامه های تولیدی کشور در نظر گرفته شده است سهم آذربایجان غربی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان است.
حضرتی پر ادامه داد: سهم آذربایجان غربی از اعتبارات بخش مشاغل خانگی در سال جاری ۳۳۹میلیون تومان است که باید برای افزایش این اعتبار برنامه ریزی شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

دیدگاه


+ 1 = نُه