در آيين بهره برداري از فاز اول تقاطع غير همسطح امامت اروميه عنوان شد

ضرورت تداوم توسعه شهر ارومیه به عنوان یک شهر زنده و پویا در شمال غرب کشور

ضرورت تداوم توسعه شهر ارومیه به عنوان یک شهر زنده و پویا در شمال غرب کشور

استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه شهر ارومیه به عنوان یک شهر زنده و پویا در منطقه شمال غرب کشور همچنان باید تداوم داشته باشد.
به گزارش آرازآذربایجان مهندس قربانعلی سعادت در آیین بهره برداری از فاز اول تقاطع غیر همسطح امامت ارومیه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و سایر مدیران و مسئولان استانی در محل احداث پروژه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری و دست اندرکاران پروژه تقاطع غیرهمسطح امامت بر توسعه شهر ارومیه به عنوان یک شهر زنده و پویا در منطقه شمال غرب کشور تاکید کرد و اظهار داشت: تداوم توسعه و ترقی یک شهر باید متناسب با نیازهای آن پیش رود و خود را با وضعیت جدید شهر سازگار سازد چرا که در این صورت است که آسایش و آرامش شهروندان تامین و همچنین به نیازهای آنان پاسخ داده خواهد شد.وی به موقعیت ویژه آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه در کشور اشاره کرد و افزود: آذربایجان غربی به لحاظ قرارگیری در مرز مشترک با سه کشور و شهرستان ارومیه به عنوان مرکز این استان از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است چرا که بر این اساس تداوم توسعه در این منطقه امری الزامی و حیاتی به شمارمی آید.
لزوم احداث کمربندی دوم برای شهر ارومیه
وی با بیان اینکه احداث کمربندی دوم برای شهر ارومیه ضروری است، افزود: از اداره کل راه و شهرسازی استان درخواست دارم مطالعات مربوط به احداث کمربندی دوم شهر ارومیه را آغاز کند چرا که کمربندی موجود پاسخگوی نیازهای موجود در بخش حمل و نقل شهری نیست.وی با اعلام اینکه امروز در بحث شهرسازی به دستاوردهای فنی و مهندسی خوبی در استان رسیده‌ایم، ادامه داد: باید با به کارگیری تجربیات موجود و با استفاده از دانش فنی مهندسان داخلی، گام‌های بلندتری در مسیر رسیدن به توسعه پایدار و همچنین ارائه خدمات بهینه به شهروندان برداریم.
اثربخشی مدیریت متمرکز شهری، توسعه شهر ارومیه را به دنبال داشته است
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: مدیریت متمرکز و یکپارچه شهری به همراه حمایت و پشتیبانی شورای شهر فعال و خوش فکر می‌تواند مسیر جذب سرمایه گذاری‌ها را در جهت تحقق اهداف توسعه و شکوفایی شهرها هموار سازد که ما این مسئله را خوشبختانه در شهر ارومیه شاهد هستیم و امیدواریم این امر تداوم داشته باشد.
سعادت در بخش دیگر سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: خلاقیت، نوآوری، اتکای به نفس و اتکای به دانش بومی و اعتماد به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود از جمله اصلی‌ترین شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است که باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.وی اضافه نمود: نیروهای انقلابی در طول دوران انقلاب اسلامی با الهام از مکتب امام راحل و شهدای والامقام اثبات نموده‌اند که در هر عرصه‌ای وارد شوند دچار تزلزل نخواهند شد و با تکیه بر امکانات موجود در جهت سازندگی کشور گام برخواهند داشت و امروز نیز در عرصه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پیشگام خواهند بود.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در حقیقت اتاق فکر شهر و شهرداری به شمار می‌رود، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه توانسته‌اند با اتحاد و همدلی، نیازها و ملزومات و همچنین مسائل و مشکلات شهری را شناسایی کنند و برای مرتفع نمودن آن‌ها برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند که این مسئله موجب مسرت است و باید الگویی برای سایر شهرهای استان باشد.
وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باکری تصریح کرد: شهید مهدی باکری انسانی وارسته، رئوف، تلاشگر و مردم دوست بود که مدتی را نیز در کسوت شهردار ارومیه فعالیت نمود و کارنامه درخشانی را از خود در این مدت به یادگار گذاشت که باید به عنوان یک الگو مورد توجه مدیران و مسئولان قرار گیرد. استاندار آذربایجان غربی همچنین یاد و خاطره شهید حمید باکری را گرامی داشت و گفت: از جمله خدمات ارزنده و ماندگار این شهید بزرگوار و والامقام دوران خدمت ایشان به عنوان مسئول جهاد سازندگی منطقه سرو ارومیه بود که در این مدت توانست کارهای ماندگاری مانند احداث مدرسه در تمام روستاهای آن منطقه را انجام دهد.
تلاش مدیریت شهری با نیت الهی، در شهر ارومیه ستودنی است
حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم از تلاشگران و دست اندرکاران پروژه تقاطع غیرهمسطح امامت قدردانی نمود و گفت: بنا به فرموده اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آنان که با نیتی الهی به فکر آسایش و آرامش مردم هستند مشمول الطاف الهی خواهند بود.وی همچنین یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب به ویژه شهیدان مهدی و حمید باکری را گرامی داشت و گفت: شهداء شایسته‌ترین الگوی خدمتگزاری مخلصانه می‌باشند و حرکت در مسیر صحیح خدمت رسانی به مردم را به ما آموخته‌اند.
اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهری از اولویت‌های اساسی سال۹۳
پرویز جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر یک نهاد مردمی است که برای خود وظایف خاصی دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف آن تصویب بودجه شهرداری برای انجام امورات شهری و به خصوص ارائه خدمات بهینه به آن‌هاست.
وی ضمن قدردانی از مسئولین استانی و شهری اظهار کرد: استان آذربایجان غربی علی‌الخصوص شهر ارومیه با همدلی و همفکری مقامات استانی و شهری با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری دست به دست هم داده‌اند تا این استان و شهر ارومیه را به جایگاه واقعی خود برسانند.
جلیلی همچنین با اشاره به اهداف شورای اسلامی شهر ارومیه در سال ۹۳ اذعان داشت: اولین اولویت شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه با توجه به سیاست‌های کلی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهری و نیز تکمیل کمربند داخل شهر و توزیع عادلانه خدمات به تمام نقاط شهر به خصوص مناطق محروم است که امید است با تلاش‌های شبانه روزی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه این امر تحقق یابد.
وحدت و همدلی مردم و مسئولین تنها عامل توسعه شهر ارومیه است
محمد حضرت پور شهردار ارومیه نیز در این مراسم با تقدیر از همکاری مجموعه تیم اداره اطلاعات استان در اجرای پروژه امامت، با بیان اینکه اگر این تعامل و همکاری نبود، تقاطع غیر هم سطح امامت هرگز اجرا نمی‌شد، اظهار کرد: علی‌رغم برخی مسائل امنیتی طرح تقاطع غیرهمسطح امامت که در اصلی‌ترین کریدورهای شهر ارومیه قرار دارد با همکاری مجموعه اطلاعات استان اجرا شده و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: اگر امروزه در آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه که محل سکونت قشرهای متفاوت با اقوام و ادیان مختلف است شاهد پیشرفت، توسعه و آبادانی هستیم تنها عامل وحدت و همدلی حاکم بین مردم و مسئولین است.وی در ادامه سخنان خود حمایت از سرمایه‌گذاری را تنها راه‌گشای مشکلات شهری عنوان کرد و تاکید کرد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.
شهردار ارومیه با اعلام اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان در شهرها زندگی می‌کنند، بر لزوم توجه به شهرها تاکید کرد و گفت: توسعه و ترقی شهرها موجب تاثیرگذاری و ارتقا وضعیت زندگی روستاییان نیز خواهد شد که بر این اساس نباید از ظرفیت بی نظیر توسعه شهری در استان غافل شویم.
وی با اشاره به تلاش روزافزون شهرداری برای اتمام پروژه اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح امامت ۲۰۰ میلیارد ریال است.
حضرت‌پور با بیان اینکه تونل اجرا شده در تقاطع امامت ۳۱۷ متر به ارتفاع ۶٫۵ متر است که تمام وسایل نقلیه می‌توانند به راحتی در آن تردد کنند، عنوان کرد: برای اجرای طرح غیرهمسطح تقاطع امامت ۵۲۶ شمع اجرا شده و به دلیل هم‌جواری این طرح با رودخانه شهرچایی پی‌ریزی این طرح از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.
وی با تقدیر از همکاری شورای شهر ارومیه با شهرداری افزود: نگاه ویژه شوراهای شهر به اتمام پروژه‌های نیمه تمام و همچنین کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید شهرداری را در اجرای فعالیت‌های خود ترغیب می‌کند.
شهردار ارومیه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه از تلاش‌ها و حمایت‌های بی دریغ مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی از مجموعه مدیریت شهری تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم با این حمایت‌ها شاهد توسعه و شکوفایی روزافزون شهر ارومیه باشیم، خاطر نشان کرد:گره گشایی برخی مشکلات شهر ارومیه در کمیسیون ماده ۵ استان، حضور مستقیم در جلسه تصویب بودجه شهرداری ارومیه، انتصاب دکتر بهادری از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه به سمت معاونت امور عمرانی استاندار و حمایت از سرمایه گذاری در پروژه‌های شهری از جمله مهم‌ترین اقدامات ارزشمند مهندس سعادت در حمایت از مجموعه مدیریت شهری در چند ماه گذشته بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.
شناسایی ۱۱ کریدور اصلی در شهر ارومیه
مهندس ابراهیم صفری معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه نیز با ارائه گزارشی از مشخصات پروژه تقاطع غیر هم سطح ارومیه افزود: تقاطع غیرهمسطح امامت در مسیر یکی از رینگ‌های اصلی و یکی از کریدورهای شناسایی شده قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: بنا بر مطالعات فرادستی استان و طرح جامع شهرسازی و طرح حمل و نقل شهر ارومیه، سه رینگ و ۱۱ کریدور اصلی در شهر ارومیه شناسایی شده است که با توجه به شرایط ترافیکی در شهر طرح تقاطع غیرهمسطح امامت در سه طرح مجزا طراحی و به اجرا درآمد.
صفری ابراز داشت: ۳۰ درصد ترافیک در مسیر سربازان گمنام به سمت مولوی و ۳۰ درصد امتداد وسایط نقلیه از بلوار امامت به امام علی را در بر می‌گرفت که هر دو مسیر، مسیر غالب بودند و تعبیه و طراحی باید به شکل جامع در سه طرح صورت می‌گرفت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه اعلام کرد: در طرح تقاطع غیرهمسطح امامت ۱۵ درصد ترافیک از طریق راست‌گردها و ۲۵ درصد ترافیک توسط دور میدان خنثی می‌شود.
وی تصریح کرد: در سه طرح بررسی شده زیرگذری که به شکل تونل در مسیر امامت به مساحت ۳۱۷ متر به اتمام رسید از اولویت اجرایی بیشتری برخوردار بود.
صفری با بیان اینکه این طرح دارای دو باند و دو خط ترافیکی است، یادآور شد: تونل امامت در شش ماه و با مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده و در اختیار شهروندان شهر ارومیه قرار گرفته است.
در ادامه این مراسم از تلاشگران و مجریان “پروژه تقاطع غیرهمسطح امامت” با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 1