استاندار

صیانت از جان مردم در جاده‌های آذربایجان‌غربی در اولویت قرار گیرد

صیانت از جان مردم  در جاده‌های آذربایجان‌غربی در اولویت قرار گیرد

گروه خبر:استاندار آذربایجان غربی گفت: آمار جانباختگان در تصادفات جاده ای استان قابل قبول نبوده و صیانت از جان مردم در اولویت کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان،محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات و شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان غربی با تاکید بر اولویت بندی اجرای پروژه ها مناطق حادثه خیز استان، افزود: برای مدیریت زمان در اجرای پروژه‌های حمل و نقل جاده ای، روزشمار گذاشته شده و کنترل و نظارت تشدید خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر جلوگیری از تداخل دستگاه ها در ارائه خدمات به مردم، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری جلسات با موضوع و مصوبات مشخص و اجرای آن در یک زمان بندی تعیین شده، اندیشیده شود.
استاندار آذربایجان غربی تقویت نظارت بر اجرای مصوبات حوزه حمل و نقل جاده ای و شهری را نیز ضروری دانست و افزود: هرگونه هزینه ای در دستگاه ها باید در قالب مصوبات استانی بوده و دستگاه ها مکلف به اجرای مصوبات این شورا هستند.
معتمدیان همچنین از رایزنی برای تامین منابع پایدار برای اتمام پروژه های حوزه حمل و نقل استان خبر داده و اضافه کرد: اعتبارات برای اجرای پروژه های حوزه حمل و نقل و ترافیک از منابع ملی، استانی و مولدسازی تامین خواهد شد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه های جاده‌ای به صورت کامل زیر بار ترافیک رفته و نواقصی نداشته باشد، افزود: نیازهای جانبی جاده ها چون علائم راهنمایی و رانندگی، روشنایی، خط کشی و … پیش از بهره برداری تامین شود.
استاندار آذربایجان غربی به تعیین وظایف و تکالیف دستگاه های متولی در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز اشاره کرد و یادآور شد: نظارت بر تخلفاتی چون انباشت نخاله و فروش میوه و … در حریم جاده ها تشدید شود.
معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در کاهش تاثیر خطای انسانی در تصادفات جاده ای و شهری، افزود: با تبلیغات محیطی و رسانه ای و انجام اقدامات ایجابی در کنار اقدامات سلبی، فرهنگ سازی لازم برای یک رانندگی بهتر صورت پذیرد.
وی در ادامه با تاکید بر ارتقای سامانه‌های کنترل جاده ای و شهری، گفت: بروزرسانی وضعیت حمل و نقل عمومی شهری و ترمیم وضعیت ترافیک شهری با استفاده از روش های نوین حمل و نقل عمومی چون بی. آر. تی و … در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت مدیریت کاهش تصادفات جاده ای استان، افزود: برنامه ریزی و برآورد هزینه برای ایمن سازی مسیرهای پرتردد جاده ای در راستای کاهش تصادفات انجام پذیرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 7