معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر:

۴ اردوگاه ساماندهی معتادان متجاهر در کشور راه اندازی می شود

۴ اردوگاه ساماندهی معتادان متجاهر در کشور راه اندازی می شود

آرازآذربایجان- معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از راه اندازی چهار اردوگاه ساماندهی معتادان متجاهر در کشور خبر داد.
اسدالله هادی نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی اظهارداشت: این اردوگاه ها با ظرفیت پذیرش یک هزار نفر در مناطق مختلف کشور با هدف ترک اعتیاد راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه یکی از این اردوگاه ها در استان آذربایجان غربی و شهرستان میاندوآب راه اندازی می شود عنوان کرد: با همکاری و هماهنگی های انجام شده دستگاه های مختلف کشور، عرصه قاچاقچیان مواد مخدر پیش ساز نیز بسیار تنگ تر شده است.
هادی نژاد توجه به مناطق مرزی از مهمترین برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور است اضافه کرد:حرکت جهادی برای افزایش حفاظت های مرزی ضروری است تا عرصه برای فعالیت سوداگران مرگ به خصوص در آذربایجان غربی روز به روز تنگ تر شود.
معاون کاهش تقاضا و توسعه سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این جلسه گفت: آذربایجان غربی یکی از استان های پیشرو در مبارزه با مواد مخدر است و با وجود رشد اعتیاد در کشور از گسترش اعتیاد در بین ساکنان آن جلوگیری شده است.
پرویز افشار با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد پیاده نظام مبارزه با مواد مخدر هستند و باید حمایت های لازم از آنها در جامعه انجام شود ادامه داد: خانه های ورزش روستایی باید در مناطق محروم آذربایجان غربی راه اندازی شود زیرا این امر موجب غنی سازی اوقاف فراغت جوانان و مانع از گرایش آنان به اعتیاد می شود.
معاون کاهش تقاضا و توسعه سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: راه اندازی خانه سمن ها، نمایشگاه دایمی فروش محصولات بهبود یافتگان و راه اندازی مراکز مشاوره در اولویت برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر کشور است که باید در تمامی استان ها اجرا شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: مبارزه با مواد مخدر و کاهش گرایش به آن در جامعه نیازمند کار فرهنگی بیشتر و تعامل همه جانبه مردم و دستگاه های اجرایی است.
علیرضا رادفر افزود: اعتیاد و گرایش به مواد مخدر زمینه ساز بسیاری از مشکلات به شمار می رود و برای مقابله با این امر نیازمند آگاهی بخشی در جامعه، توسعه سازمان های مردم نهاد و ترویج آموزش لازم در جامعه هستیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = چهار