فرماندار ماکو:

صف‌های طویل در گمرک بازرگان ناشی از مشکلات طرف ترک است

صف‌های طویل در گمرک بازرگان ناشی از مشکلات طرف ترک است

گروه خبر:فرماندار ماکو گفت: ایجاد صف‌های طویل در گمرک بازرگان ناشی از مشکلات طرف ترک است.
شاهین علیزاده در گفت‌وگو با آرازآذربایجان اظهار داشت: در امورات گمرکی در گمرک بازرگان از طرف ایران مشکلی وجود ندارد و کشور ترکیه به دلیل ناامنی‌های موجود در این کشور در ترخیص کامیون‌ها با مشکل مواجه است.
وی بابیان اینکه در گمرک بازرگان تمام اقدامات و خدمات گمرکی همچون گذشته ارائه می‌شود تصریح کرد: طرف ترک در ارائه خدمات به دلیل مشکلاتی که دارد قدری ضعیف عمل کرده و این امر سبب ایجاد صف‌های طولانی در گمرک بازرگان می‌شود.
فرماندار ماکو با بیان اینکه در گمرک بازرگان از سوی ایران مشکلی وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد تا طرف ترک نیز با رفع مشکلات و بازگشت آرامش به اینک شور بتواند در زمینه ترخیص کامیون‌ها به خوبی عمل کند.
این مسئول با بیان اینکه رانندگان کامیون‌ها نیز خود رغبتی برای گذر از مناطق ناامن ترکیه ندارند اعلام کرد: به دلیل اتفاقات به وجود امده در ترکیه و ناامنی‌های موجود رانندگان کامیون‌ها نیز رغبتی برای ورود به ترکیه در ساعات پایانی روز ندارند.
علیزاده گمرک بازرگان را یکی از گمرکات مهم کشور عنوان کرد و اظهار داشت: گمرک بازرگان رتبه نخست مبادلات تجاری را در استان طی سال جاری به خود اختصاص داده است و چنین وضعیتی که ناشی از کم‌کاری طرف ترک است قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل مسدود بودن گمرک سرو و رازی حجم کاری مضاعفی در گمرک بازرگان وجود دارد و تقاضا در این گمرک بیشتر است، افزود: طرف ترک به دلیل ناامنی‌هایی که در این کشور وجود دارد درخواست تعطیلی موقت از طرف ترک در مرز سرو و رازی‌خوی کرده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 3 =