مدیرعامل شرکت آبفا آذربایجان غربی:

شبکه فاضلاب مختلط شهر مرزی سردشت جداسازی می‌شود

شبکه فاضلاب مختلط شهر مرزی سردشت جداسازی می‌شود

آراز آذربایجان-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم شبکه فاضلاب مختلط مدرن با سنتی سردشت جداسازی می‌شود.
رسول اکبری ظهر امروز در دیدار با فرماندار سردشت با اشاره به ضرورت طراحی و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر ربط اظهار داشت: مطالعات این طرح به‌زودی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی قرار می‌گیرد و هزینه انجام آن نیز از محل منابع داخلی تأمین می‌شود.
اکبری به برخی از مشکلات آب و فاضلاب سردشت اشاره کرد و گفت: با همکاری و جدیت فرماندار می‌توان مشکلات موجود را رفع کرد و در این میان تلاش برای جذب مشارکت‌های مردمی برای توسعه و نگهداری شبکه آب و فاضلاب نیز باید مد نظر باشد.
وی افزود: چون طرح جامع سردشت در این شهر هنوز عملیاتی نشده بنابراین ساخت و سازهایی در بالادست مخازن آب صورت می‌گیرد در نتیجه در تأمین آب آنها با مشکل مواجه می‌شویم و انتظار است در این مورد چاره اندیشی شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی اظهار داشت: در سردشت شبکه فاضلاب مدرن با سنتی مختلط است و باید جداسازی صورت گیرد.
اکبری هزینه بالای انجام خدمات و بهره برداری از پروژه‌ها را یکی از مشکلات اساسی شهرستان سردشت عنوان کرد و گفت: هزینه تمام شده اجرای پروژه‌ها و انجام خدمات در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها بسیار بالا بوده، بطوریکه درآمدهای شهرستان کفاف آن را نمی‌دهد و این مسئله سبب شده که شرکت ب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی بازدهی منفی در این شهرستان داشته باشد.
ضرورت توجه به مشکلات آب و فاضلاب سردشت
فرماندار سردشت نیز در این دیدار اظهار داشت: در این شهرستان اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب به صورت سنتی بوده و اطلاعات رقومی در دسترس نیست.
نژاد جهانی افزود: شهرستان سردشت علاوه بر مسائل کلان کشوری رنج مضاعفی دارد و در بسیاری از شاخص‌های توسعه عقب ماندگی دارد.
وی ادامه داد: در مقاطع خاصی از زمان که شرایط ایده الی برای رشد و توسعه وجود داشته، این شهرستان به‌واسطه وضعیت جغرافیایی، توپوگرافی و جنگ تحمیلی تحت الشعاع قرار گرفته و از فرایند توسعه عقب مانده است.
فرماندار سردشت با بیان اینکه سرریز جمعیت سردشت به شهر ربط هدایت خواهد شد خواستار طراحی و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر ربط شد.

منبع: تسنیم

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 11