سیل به ابنیه و راه های ۴ شهرستان آذربایجان غربی خسارت زد

سیل به ابنیه و راه های ۴ شهرستان آذربایجان غربی خسارت زد

آراز آذربایجان- مسئول مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از خسارت نزدیک به ۱۵۰ میلیاردی بارش ها و سیل اخیر به راهها و ابنیه های فنی ۴ شهرستان استان خبر داد.
مهران رسولی در خصوص آخرین وضعیت راه‌ها و ابنیه های استان در بارندگی‌های اخیر، افزود: در پی بارش‌های مورخ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری بروز سیل خساراتی به راه‌ها و ابنیه فنی شهرستان‌های نقده، چایپاره، پیرانشهر و خوی به مبلغ نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال وارد کرد.
وی ادامه داد: در شهرستان نقده سیل باعث آبشستگی شانه و تخریب آسفالت محور روستایی بایزید – شاوله به میزان ۳۰۰ متر شده است و در شهرستان پیرانشهر نیز سیلاب باعث خسارت به زیرسازی و روسازی محور روستایی قبه به طول ۲ کیلومتر و خسارت ۱۵ درصدی به یک دستگاه ابنیه فنی واقع در این محور روستایی شد.
رسولی گفت: خسارت ناشی از سیل در شهرستان خوی شامل آبشستگی شانه و تخریب آسفالت و مسدود شدن دو دستگاه پل در محور سه راهی ایواوغلی – سه راهی مراکان، خسارت به روسازی راه اصلی خوی – قطور به میزان ۲ کیلومتر و به مقدار ۱۵ درصد و خسارت وارده به دستگاه‌های لجن کش در زیرگذر سعید آباد و زیرگذر سه راهی نوابی حوزه استحفاظی این شهرستان می‌شود.
وی عنوان کرد: در شهرستان چایپاره زیرسازی و روسازی ۱۰ کیلومتر از محور فرعی و روستایی حمزیان خسارت دیده به طوری که میزان خسارت در بخش زیرسازی ۸۰ درصد و روسازی ۱۰۰ درصد بوده و به دو دستگاه ابنیه فنی در این محور نیز به میزان ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
رسولی گفت: راهداران از همان لحظات اولیه سیلاب با حضور در محل اقدامات لازم جهت بازسازی و جلوگیری از خسارات بیشتر را انجام دادند و امید است با تلاش شبانه روزی راهداران و تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی خسارات به وجود آمده شاهد تسریع در بازسازی و زدودن اثرات ناشی از سیل باشیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


3 + = یازده