فرماندار اروميه خبر داد

ضرورت اجرای طرح ساماندهی متکدیان در ارومیه

ضرورت اجرای طرح ساماندهی متکدیان  در ارومیه

گروه خبر: فرماندار ارومیه بر اجرای طرح ساماندهی متکدیان خیابانی در ارومیه تاکید کرد.
به گزارش آراز آذربایجان عباس حسن‌خانی در نخستین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی آذربایجان غربی در سال ۹۳ که در سالن جلسات طبقه همکف استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در خصوص جمع‌آوری متکدیان خیابانی شهرستان ارومیه، شهرداری اقداماتی در حد توان خود انجام داده است.
وی افزود: شهرداری ارومیه برای ساماندهی متکدیان خیابانی مکانی را در نظر گرفته است که این مکان با محل در نظر گرفته شده در آیین‌نامه هیچ تناسبی ندارد.
حسن‌خانی با اشاره به نامناسب بودن محل قرارگیری ساختمان جمع‌آوری متکدیان ارومیه، تصریح کرد: این مکان از لحاظ امنیتی با شاخص‌های امنیتی شهرستان منطبق نیست.
وی خاطرنشان کرد: بهتر است محل جمع‌آوری متکدیان خیابانی، محلی در حاشیه شهر با امکانات کامل باشد زیرا شهروندان وجود چنین مکان‌هایی را در نزدیکی محل زندگی خود قبول نمی‌کنند.
حسن‌خانی اظهار داشت: در خصوص ساماندهی متکدیان بجا است که در کارگروه اجتماعی و فرهنگی مصوب شود اداراتی که در حاشیه شهرها ساختمان‌های مازاد بر مصرف دارند را در اختیار شهرداری برای اجرای این طرح قرار دهند.
فرماندار ارومیه گفت: وجود متکدیان چهره زشتی به شهر می‌دهد که باعث انزجار عمومی می‌شود، چه بسا عدم جلوگیری از وجود متکدیان در شهر باعث بیشتر شدن این افراد در فضاهای عمومی شود.
حسن‌خانی تصریح کرد: از آنجایی که می‌خواهیم طرح جمع‌آوری متکدیان خیابانی را به صورت پایلوت شهرستانی اجرا کنیم بهتر است این ستاد کار خود را در شهرستان ارومیه آغاز کرده و با گذشت زمان به فراهم‌آوری امکانات کامل بپردازد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


6 × = دوازده