نماينده مردم اروميه در مجلس:

سوء‌مدیریت مسئولان تولید و صنعت را به تعطیلی کشانده است

سوء‌مدیریت مسئولان تولید و صنعت را به تعطیلی کشانده است

گروه خبر: عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوء‌مدیریت مسئولان کشوری تولید و صنعت را به تعطیلی کشانده است ، گفت: کمسیون صنایع و معادن مجلس به وظایف خود در این خصوص عمل کرده است.
نادر قاضی پور ، با اشاره به اینکه آذربایجان_غربی در صنعت فلزی چندین برند کشوری از جمله مارال تریلر و مارال صنعت را در اختیار دارد، اظهار داشت: پس از این ۲ مورد گروه صنعتی فولاد ارومیه در رده سوم قرار داشت که این گروه صنعتی از ۶ واحد صنعتی تشکیل شده بود، لوله پروفیل و لوله نورد خاورمیانه به ترتیب در رده اول و دوم قرار داشته و فولاد ارومیه که به مرحله بهره برداری نرسید در مرحله بعدی قرار داشت.
وی، با اشاره به اهمیت لوله پروفیل ارومیه و لوله نورد خاورمیانه در اقتصاد کشور، افزود: مدیرعامل این گروه صنعتی به جای استفاده از تسهیلات با سود کم به سراغ تسهیلات با سود بالای ۴۰ درصد از بانک ها رفته که یکی از مهم ترین علل به وجود آمدن مشکلات در این واحد به شمار می رود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیگر مسائل به وجود آورنده مشکلات، گفت: عدم پرداخت بدهی های دولت به شرکت، عدم تخصیص تسهیلات مصوب کارگروه رفع موانع تولید و عدم پیش خرید لوله های تولیدی از طریق وزارت نفت باعث ورشکستگی این واحد شده و وزیر تعاون نیز از کمک جهت پرداخت معوقات کارگران خودداری می کند.وی، با بیان اینکه درصدد هستیم تا از پلمپ کارخانه ها و تعدیل نیروهای کار جلوگیری کنیم، اظهار داشت: سوء مدیریت مسئولان کشوری باعث تعطیل شدن واحدهای صنعتی شده و این امر هیچ ربطی به عملکرد کمسیون صنایع و معادن مجلس ندارد.
قاضی پور، با اشاره به اینکه ادعاهای برخی نمایندگان در خصوص عملکرد کمسیون صنایع و معادن ادعایی بی پایه بوده و فرار از مسئولیت تلقی می شود، گفت: آیا باید اتفاقات رخ داده در جاده های مواصلاتی استان و یا حوادث قطار، هواپیما و کشتی را به کم کاری کمیسیون عمران ربط دهیم؟
بی شک این ادعا بی منطق و بی اساس است و قاتل افراد فوت شده در جاده های مواصلاتی اعضای کمیسیون عمران نیستند.
وی، بابیان اینکه قبل از روی کارآمدن دولت راه آهن ارومیه ـ مراغه ۹۰ درصد پیشرفت داشته، افزود: آیا در عرض یک سال ۱۰ درصد تمام نشده است؟ البته در ۴ سال نخست روی کار آمدن دولت روحانی مسئول تمام مسائل و مشکلات جامعه دولت ماقبل معرفی شده، حال دولت وقت در سال های آغازین ۴ سال دوم چه اقدام موثری داشته است؟
عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در خصوص ایجاد رفاه برای هموطنان در عرض یک ساعت، گفت: رئیس جمهور برخلاف ادعای خود مبنی بر اینکه از افراد بی سواد دوری کرده و با فعالیت مثمرالثمر در راستای ایجاد رفاه عمومی کوشش می کند، موفق نبوده و تحریم ها بیش از پیش افزایش یافته است.
وی، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مردم با صداقت سخن بگویند چراکه کمسیون صنایع و معادن هیچ کم کاری نداشته و به طور مرتب به وظایف خود عمل کرده است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از راه دانا ، قاضی پور، در پایان تاکید کرد: این مورد را باید مسئولین درک کنند که گروه فولادارومیه نیازمند حمایت دولت است، نه تنها جهت پرداخت معوقات کارگران بلکه جهت بازگشت سرمایه در گردش این واحد تولیدی باید اقدام شود چراکه سیاست غلط، عدم حمایت دولت و نقشه دشمنان پیشرفت اقتصادی کشور باعث تعطیلی گروه فولاد ارومیه شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


شش × = 36