معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي خبر داد

سهم اندک صنعت آذربایجان غربی در تولید ناخالص داخلی

گروه خبر: معاون امور صنایع و اقتصاد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: صنعت آذربایجان غربی در تولید ناخالص داخلی سهم اندکی دارد.
رسول جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان با اشاره به صدور مجوز احداث و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی در آذربایجان غربی، اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۸۶۰ پروانه بهره‌برداری از واحدهای صنعتی و تولیدی از سوی سازمان صنعت استان صادر شده است.
وی به مبلغ سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی و تولیدی که اقدام به اخذ مجوز بهره‌برداری کرده‌اند اشاره کرد و گفت: این رقم ۳۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.
جلیلی ابراز داشت: آذربایجان غربی رتبه یازدهم صدور مجوز بهره‌برداری از واحدهای صنعتی و تولیدی را در سطح کشور دارد.
معاون امور صنایع و اقتصاد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: مجوز احداث واحدهای صنعتی در آذربایجان غربی به تعداد ۲ هزار و ۲۲۰ مجوز برای متقاضیان صادر شده است.
وی مبلغ سرمایه‌گذاری تاسیس واحدهای صنعتی آذربایجان غربی را ۷۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.
جلیلی به سهم پایین صنعت آذربایجان غربی در تولید ناخالص داخلی استان اشاره کرد و یادآور شد: متوسط کشوری در این زمینه ۱۲/۸ درصد است در حالی که این رقم در آذربایجان غربی ۹/۱ درصد است.
وی سهم کشاورزی آذربایجان غربی در تولید ناخالص داخلی استان را بیش از متوسط کشوری عنوان کرد و اذعان داشت: تولید ناخالص داخلی استان ۱۹٫۶ درصد است.
جلیلی اضافه کرد: متوسط کشوری سهم کشاورزی استان‌ها در تولید ناخالص ملی ۸/۷ درصد گزارش شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


9 + = ده