مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي:

سن ناوگان راهداری آذربایجان غربی شش برابر استانداردهاست

سن ناوگان راهداری آذربایجان غربی شش برابر  استانداردهاست

گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: سن ناوگان راهداری استان بیش از شش برابر استانداردهای کشوری است و هزینه بسیار زیادی نیز برای بهبود آن نیاز است.
خلیل محبت خواه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سن ناوگان راهداری آذربایجان غربی در حال حاضر بیش از ۳۰ سال است و این در حالی است که طبق استانداردهای کشوری، باید این رقم تنها پنج سال باشد. وی اظهار کرد: نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی ناوگان و رسیدن به حد استاندارد نیاز است. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: البته در حال حاضر وضعیت کل کشور این چنین است و ما وضعیتی بدتر از دیگر استانهای کشور نداریم.محبت خواه با قدردانی از فعالیت راهداران در برف اخیر استان گفت: راهداران به صورت شبانه روزی و در یک کار فشرده به کار بازگشایی مسیرهای برفگیر پرداختند که در بسیاری از موارد موفق بوده اند.وی اضافه کرد: در روزهای گذشته مردم از ما توقع داشتند راههای روستایی که در سالهای گذشته نیز نزدیک به شش ماه بسته می شدند باز کنیم و این توقع همه مردم و مسئولان را از ما بالا برد. وی افزود: مشکل اصلی ما در بسیاری از موارد اعتبارات کم است به طوری که امسال بسیار کمتر از میزان ابلاغی بودجه، تخصیص داشته ایم. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی میزان ابلاغی بودجه امسال را نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که تنها ۱۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که با این ارقام در حوزه های راه، مسکن، زیربنایی و شهرسازی نمی توان کار زیادی انجام داد. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ادامه گفت: با تلاش شبانه‌روزی راهداران تردد وسایط نقلیه در کلیه محورهای آذربایجان غربی جریان دارد. محبت‌خواه اظهار داشت: طی بارش‌های اخیر راهداران با تلاش شبانه‌روزی در کمترین زمان و طی چند روز اقدامات برفروبی و نمک‌پاشی را در گستره‌ای وسیع انجام دادند.وی ادامه داد: با توجه به اینکه بارش برف در هفته‌های گذشته طی چند سال گذشته بی‌سابقه بوده، راهداران آذربایجان غربی در آزمونی سخت و طاقت‌فرسا سربلند شدند.
محبت‌خواه یادآور شد: در حال حاضر تردد روان وسایط نقلیه در کلیه محورهای آذربایجان غربی با حرکت جهادی راهداران جریان دارد و هیچ یک از محورهای استان مسدود نیست.مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: عملیات راهداری و برفروبی در راه‌های روستایی و حتی محورهای مرزی در حال اجرا است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


6 + = پانزده