سناریوی ساختگی رسانه‌های معاند در ارومیه ناکام ماند

سناریوی ساختگی رسانه‌های معاند در ارومیه ناکام ماند

سکینه اسمی
گروه اجتماعی:بصیرت مردم استانهای آذری زبان و همراهی آنها با نیروهای نظامی و انتظامی در حوادث پریروز باعث شد این بار نیز سناریوی ساختگی رسانه‌های معاند که تلاش داشتند از آب گل آلود ماهی بگیرندناکام بماند. درپی بی دقتی در یکی از برنامه‌های صدا و سیما مبنی بر اهانت به مردم آذربایجان، تعدادی از جوانان استان‌های آذری زبان کشور با برگزاری تجمع ضمن اعلام اعتراض خود، خواستار برخورد جدی مسئولان با عوامل متخلف این برنامه شدند.
تجمعی که با وجود نداشتن مجوز قانونی با تعامل نیروهای نظامی و انتظامی برگزار و بدون کوچک‌ترین حادثه و آسیبی پایان یافت، اقدامی که در آن شرکت کنندگان تنها با سردادن شعارهایی از جمله »آذربایجان اویخادی، انقلابا دایاخدی« آذربایجان بیدار است، پشتیبان نظام است، »عوامل صدا و سیما باید استعفا دهند« و… حرکت اهانت آمیز برنامه تلویزیونی فیتیله را محکوم کردند.
اما همانند سالهای گذشته این بار نیز رسانه‌های معاند و دشمنان نظام که همیشه یک پای ثابت حوادث اینچنینی هستند، با دست مایه قرار دادن حوادث اخیر تلاش داشتند با تحریک احساسات جوانان از یک اشتباه سهوی به اصطلاح از آب گل آلود ماهی گرفته و به مقاصد شوم خود دست یابند.
در طول بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی نقشه‌های شوم این ایادی استکبار یک به یک با بصیرت، دینداری، حضور به موقع مردم و مسئولان نقش بر آب شده اما باز خیال شوم دشمنان نظام جمهوری اسلامی هر بار رنگ و لعاب دیگری به خود می‌گیرد، رنگ و لعابی که پشت آن‌ها جز نیات شوم استکباری چیز دیگری نیست.
در این میان توسعه روزافزون شبکه‌های ارتباطی و دنیای مجازی نیز دستمایه خوبی برای پنهان_سازی افکار و عقاید شوم ایادی استکبار شده است اما موضوعی که پای ثابت خنثی سازی همه این جریانات در استان بوده، جوانان بصیر و وفادار نظام و مرزداران غیوری است که با جان و دل پای آرمانهای والای خود ایستاده و تاکنون اجازه کوچک‌ترین حرکتی به معاندین نظام نداده است.
*توطئه رسانه‌های معاند مبنی بر خشونت در تجمع ارومیه در نطفه خفه شد
نمونه بازر این موضوع حوادث و اتفاقات روی داده در تجمع ارومیه است، تجمع ساده همراه با آرامشی که رسانه‌های استکباری تلاش داشتند با دستاویز قرار دادن آن اهداف دیگر خود را در منطقه پیاده کنند
که با حضور به موقع مردم و مسئولان در نطفه خفه شد.هر چند در این میان عده ای از جوانان تحت تأثیر هیجانات با اقدامات ناشایست که توسط مردم بلافاصله کنترل شد سعی داشتند این حرکت را به آشوب تبدیل کنند اما حضور نیروهای انتظامی و همراهی آن‌ها با جوانان موجب شد این عده نیز ناکام به خانه‌های خود بازگردند.
یکی از اقدامات شتابزده رسانه‌های معاند سناریو سازی مبنی بر مرگ یک جوان در تجمع ارومیه بود که بلافاصله پس از انتشار این خبر کذب جوانی که رسانه‌های معاند با انتشار تصاویرش مدعی کشته شدن بودند در شبکه‌های مجازی اعلام کرد که اصلاً در تجمع حضور نداشته و زنده است.
در کمتر از چند دقیقه با انتشار فیلم و تصاویر این جوان به نام »مرتاض«در شبکه مجازی رسانه‌های معاند مجبور به اعتراف اشتباه خود شده و خبر کذب خود را خارج کردند.
متاسفانه با وجود شکست این سناریوی ساختگی رسانه‌ها معاند که از سوی استکبار مدیریت می‌شوند ناامید نشده و این بار اقدام به پخش فیلم تصاویر از طریق شبکه‌های مجازی مبنی بر به خشونت کشیده شدن تجمع در ارومیه کردند فیلم‌ها و تصاویری که عموماً مربوط به درگیری‌های نیروهای انتظامی با اراذل و اوباش در تهران، درگیری جوانان کشور ترکیه و… است هر چند حضور و شفاف سازی به موقع مسئولان آذربایجان غربی و رسانه‌های محلی ارومیه این اقدام رسانه‌های معاند نیز نقش بر آب کرد اما ادامه این روند لزوم هوشیاری بیش از پیش جوانان را طلب می‌کند.
*تجمع اعتراض آمیز ارومیه با آرامش برگزار شد
فرماندار ارومیه تنها دقایقی پس از اتمام تجمع ارومیه با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تجمع اعتراض آمیز در ارومیه با آرامش کامل برگزار شد و کشته شدن یکی از شهروندان کذب محض است.
عباس حسنخانی در خصوص تجمع مردم ارومیه و حواشی آن افزود: متاسفانه رسانه‌های معاند در اقدامی مذبوحانه اعلام کرده‌اند که در تجمع یک نفر از شهروندان ارومیه کشته شده است که دروغی بیش نیست و فرد اعلام شده در صحت و سلامت بوده و هیچیک از شهروندان در تجمعات کشته و یا زخمی نشده‌اند.
وی با احترام به احساسات پاک مردم آذربایجان_غربی در واکنش به برنامه پخش شده در شبکه دو سیما گفت: رئیس رسانه ملی نیز به دلیل پخش این برنامه از مردم آذربایجان عذرخواهی کرده و قول برخورد با عوامل سازنده و مجریان این برنامه را داده است.
حسنخانی ادامه داد: استاندار آذربایجان غربی نیز با ارسال نامه به وزیر محترم کشور و رئیس شورای امنیت ملی و حضور خود در تهران جهت پیگیری موضوع خواستار مجازات عوامل سازنده این برنامه شده است.
*شایعات مطرح شده در ارومیه صحت ندارد وحتی یک تیر هم شلیک نشد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در جمع خبرنگاران گفت: تجمع دیروز در ارومیه دراعتراض به پخش قسمتی از برنامه تلویزیونی فیتیله و تمسخر آذری زبان‌ها در آن بدون هیچ مشکلی برپا شد.توکل حیدری با بیان اینکه تجمع بدون هیچگونه مشکلی انجام شد و طی آن جوانان در خیابان امام خمینی (ره) نسبت این موضوع به راهپیمایی مسالمت آمیز اقدام کرده بودند
وی اظهارداشت: تجمع کنندگان حدود ۵۰۰ متر راهپیمایی کردند و بعد هم متفرق شدند و حتی یک تیر هم شلیک نشد و هیچگونه اقدامات تخریبی هم انجام نگرفته است، حتی در فضای مجازی از کشته شدن یک نفر در این تجمع خبر داده شده بود که با این فرد مصاحبه هم صورت گرفت و اعلام کرد که من زنده هستم و چیزی نشده است.
وی با تاکید براینکه از نظر ما قطعاً این اقدام، عمل ناشایستی بوده و پشت این قضیه نیز یک سهل_انگاری وجود داشته است از صدا و سیما خواست که به منظور جلوگیری از تکرار موارد مشابه تغییر نظر کلی داشته باشد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: باید در ارتباط با همه برنامه‌هایی که با لهجه‌ها و زبان‌های اقوام مختلف کشور در صدا و سیما اجرا می‌شود دقت‌های لازم صورت گیرد تا چنین سوء استفاده و سوء برداشت‌هایی نشود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ضمن تشکر از اقدام رسانه ملی در توبیخ کتبی و برکناری عوامل برنامه فیتیله گفت: امیدواریم مردم نجیب و اصیل آذربایجان نیز به این اقدامات قانع شوند و فرصت سوءاستفاده به رسانه‌های معاند را ندهند؛ چراکه آن‌ها نظرشان بر سوء استفاده از این جریانات است و در واقع حمایتی از آذری زبان‌ها و اقوام دیگر ندارند و فقط می‌خواهند از این قضایا علیه نظام سوء استفاده کنند که باید مردم مراقب باشند.
حیدری ضمن احترام به خواسته و اعتراضات مردم در این زمینه و به حق دانستن آن از مردم آذربایجان خواست که همراهی و همکاری با این گروه‌های معاند و بدخواه کشور نداشته باشند.
حال بعد از تجمع مسالمت آمیز جوانان ارومیه ای اما گروه‌های رسانه ای معاند با نظام به دروغ_پردازی، شایعه سازی و انتشار اخبار کذب در راستای ایجاد جو ملتهب در این منطقه اصرار دارند، اصراری که نتیجه ای جز نشان دادن چهره کریه فتنه انگیز آن‌ها نخواهد داشت.
سناریو ایجاد جو ملتهب و خشونت آمیز جلوه دادن تجمع مسالمت آمیز، از اقدامات برنامه ریزی شده فتنه انگیز رسانه‌های معاند است که سالهاست با وجود شکست این اقدامات، اسکتبار باز بر پیاده سازی آن در کشور اصرار دارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = هفت