برخی دردشان غم ملت نیست گرفتن جای دولت است

برخی دردشان غم ملت نیست گرفتن جای دولت است

مصطفی داننده
گروه جامعه: خبر آمد که ظریف وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه ۷ در فرانسه شده است. خبر مثل بمب در جهان صدا کرد.
آمریکا، ظریف را تحریم کرده است و اروپا به رهبری فرانسه برای وزیر خارجه ایران فرش قرمز پهن می‌کند. ترامپ به دنبال بستن تمام راه‌های کمک به ایران است و جهان به دنبال باز کردن مسیرهای تازه برای دور زدن تحریم‌های ترامپ.در حالی که این سفر خبر اول بسیاری از رسانه‌های جهان بود در ایران انگار نه انگار. جز شبکه خبر آن هم به صورت زیر نویس.
تلویزیون که در بخش خبری خود اشاره‌ای کوچک به این سفر می‌کند که گویی وزیر برای افتتاح مرکزی به یک شهرستان کوچک رفته است. کیهان هم تیتر می‌زند که این دام جدید آمریکا برای ظریف است!واقعا اگر این تحریم‌ها در زمان احمدی نژاد یا یک رییس جمهور اصول‌گرا اتقاق می‌افتاد و وزیر خارجه آن دولت از حلقه آتش ترامپ خارج می‌شد و باب مذاکره را با جهان می گشود، صداوسیما و رسانه‌های حاکمیتی با این ماجرا چگونه برخورد می‌کردند؟
پاسخ روشن است. این خبر را در بوق و کرنا می‌کردند. فکر می‌کنم برخی شاید در نماز جمعه هم می‌گفتند باید این سفر در کتاب‌های درسی گنجانده و به بچه‌ها تدریس شود.
متاسفانه الان در کشور برای برخی حل مشکلات مردم، اهمیتی ندارد. آنها می‌خواهند هواپیمای دولت، سقوط کند و هواپیمای آنها جای آن را بگیرد. اتفاقا این افراد نه تنها از این اقدامات دولت را پوشش نمی‌دهند که حتی از آن دلخور می‌شوند. بنشینید و ببیند که چه برنامه‌هایی علیه این سفر پخش و گفته خواهد شد چرا دولت از برجام درس نمی‌گیرد و بازهم به دنبال مذاکره است؟البته ظریف و تیم وزارت خارجه باید خدا را شکر کنند که ماجرا با همین عدم پوشش خبر به پایان رسید و دوستان به خانم آستین حلقه‌ای که دور میز مذاکره ظریف با رییس جمهور فرانسه نشسته بود کاری نداشتند.
همین زن می‌تواند کلی حاشیه برای ظریف ایجاد کند که چرا اصلا شما دور میزی نشسته‌اید که چنین زنی در آن حضور دارد. تازه در این میز با طرف فرانسوی می‌خندید!!می‌توانند مقاله و سخنرانی‌های متعددی در این مورد داشته باشند و از توهین به ملت ایران پست یک میز سخن بگویند.متاسفانه برخی در ایران تنها به انتخابات ۱۴۰۰ فکر می‌کنند. ترامپ به آنها با تحریم‌های جدید و خروج از برجام، حسابی به آنها کمک کرد. به خاطر همین دوست ندارند ظریف با دیپلماسی جواب پاتک‌های آمریکا را بدهد. آنها دوست ندارند همچون سال ۹۲، ایران با جهان به یک زبان مشترک برسد.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از عصرایران؛سال‌هاست که روحانی و ظریف برای حل مشکلات از دو سپر استفاده می‌کند یکی برای مقابله با ترامپ، اسرائیل و عربستان و دیگری برای تیرهایی که از داخل به سمت آنها شلیک می‌شود.
این در حالیست که وزیر خارجه ایران که بعد از رایزنی‌هایش در پاریس و بازگشت به تهران وارد پایتخت چین شده است، اعلام کرده که »روزهای مهمی« در پیش است.
»محمد جواد ظریف« وزیر خارجه ایران بعد از پایان سفر غیرمنتظره‌ اخیرش به پاریس و ورود به پکن، در پیامی توییتری اعلام کرد که »روزهای مهمی« در پیش است.
وزری خارجه ایران در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: »بعد از توقف در تهران به دنبال بازگشت از بیاریتز به منظور تغییر دادن هواپیما، (امروز) وارد پکن شدم. روزهای مهمی پیش روست: اینجا من نقشه راه ۲۵ ساله به منظور اجرای مشارکت استراتژیک جامع‌مان (با چین) و کمک فعالانه به طرح جاده و کمربند را ارائه خواهم کرد. ژاپن و مالزی مقصد بعدی سفرم هستند«.
توییت ظریف در حالی منتشر شده که او پیشتر در بدو ورود به پکن و در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفرش به بیاریتز فرانسه که میزبان برگزاری نشست سران گروه ۷ بوده است، توضیحاتی ارائه داده بود.وزیر خارجه ایران عنوان کرد: سفر به بیاریتز با دعوت وزیر خارجه فرانسه برای ادامه مشورت‌هایی بود که در هفته‌های گذشته بین رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور فرانسه صورت گرفت. روز جمعه در پاریس با رئیس جمهور و وزیر خارجه فرانسه موضوعات را بررسی کرده‌ بودیم، نیاز بود یک دور دیگر برخی نکاتی که لازم به توضیح و یا مذاکره بیشتر بود مخصوصا مسائل بانکی و مسائل مربوط به نفت بین متخصصان ما بررسی شود که این کار در یک مذاکره فشرده تقریبا حدود چهار ساعت در بیاریتز بودیم».
ظریف که روز گذشته در سفری از پیش اعلام‌نشده، وارد شهر بیاریتز شده بود، در این سفر با مقام‌های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی دیدار و گفت‌وگو داشت.
برخی رسانه‌های آمریکایی شب گذشته مدعی شدند که دعوت از ظریف برای حضور در فرانسه، بدون هماهنگی با طرف آمریکایی صورت گرفته است.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز در جمع گروهی از خبرنگاران، ادعای بی اطلاعی از دعوت ظریف برای حضور در فرانسه را رد کرد و گفت: »در ارتباط با ایران، [نحوه دعوت از ظریف] با کمال احترام انجام شد.
من دیروز با رئیس‌جمهور [امانوئل] ماکرون [رئیس‌جمهور فرانسه] صحبت کردم. من از هرآنچه او انجام می‌داد، مطلع بودم.«
ترامپ همچنین در حالی که ایران از ابتدا اعلام کرد »ظریف هیچ برنامه‌ای برای دیدار با مقام‌های آمریکایی ندارد«، ادعا کرد که او بوده که نخواسته با ظریف دیدار کند. طبق ادعا او، »فکر کردم که خیلی زود است. گفتم نمی‌خواهم الان دیدار کنیم«.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 7 = یازده