گزارش //

سفر دولتمردان به خوی بدون حضور نمایندگان رسانه‌های بومی

سفر دولتمردان به خوی بدون حضور نمایندگان رسانه‌های بومی

گروه گزارش: خوی شهریست که به سبب داشتن چندین طرح و پروژه ناتمام از جاده و بیمارستان گرفته تا طرح‌های فرهنگی همیشه ظرفیت بالقوه‌ای برای دادن وعده به شهروندان داشته است و این روزها سفرهای مکرر دولتمردان که هنوز نتیجه‌ای در پی نداشته در همین راستا ارزیابی می‌شود.
فقط چند روز از سفر پر حاشیه اعضای دولت یازدهم شامل محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان به خوی می‌گذرد اما آنچه که با گذشت زمان پر رنگ‌تر شده و تقریباً بدون جواب در اذهان عمومی مردم خوی برجای مانده چرایی این سفر و صد البته نتیجه آن است.
جلوگیری از حضور خبرنگاران محلی و تنها حضور خبرنگار و تصویر بردار صدا و سیمای خوی باعث شگفتی و در عین حال شوکه شدن رسانه‌های بومی شد، چرا که از شواهد پیداست که در دقایق آخر و طی دستور عمل خاصی این اقدام صورت گرفته است.
به اذعان خود همین مسئولین رسانه ها چشم بیدار جامعه هستند و گاهی یک خبرنگار بسیار بیشتر از یک مسئول به مسائل و مشکلات آگاه است و دقیقاً این همان چیزی بود که گویا دولت از آن وحشت دارد، هراس دولت‌مردان از آن بود که به هیچ عنوان کنترلی بر خبرنگاران محلی و سوالات پی در پی آنان ندارند چرا که رسانه‌های بومی از نزدیک شاهد بی تدبیری و بی توجهی دولت به شهرستان خوی بوده‌اند.
*سفر دولتمردان به خوی بدون حضور نمایندگان رسانه‌ها
اما نکته‌ای که برای همگان و حتی رسانه‌ها مجهول و بی‌پاسخ باقی مانده علت سفر آن هم با فاصله دو ماهه از سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان‌غربی است، از منظر افکار عمومی خوی این پیگیری و تهدید‌های امام جمعه این شهر بود که نمایندگان دولت را مجبور به سفر دوباره به خوی کرد، البته این اولین بار نیست که سخنان صریح و بی‌پروای حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی موسوی شکوری به داد مردم خوی می‌رسد، چرا که در ماجرای فرودگاه خوی در دوران اصلاحات هم بی‌شک بدون پیگیری وی، هنوز اتمام آن را باید در سخنان و شعار‌های انتخاباتی جست‌ و جو می‌کردیم.
*تعریض جاده خوی به قطور به ضرب المثل سیاسی بدل شده است
طولانی شدن رسیدگی به جاده خوی- قطور به حدی است که شاید از این به بعد در معرفی الگوی ثبات و ایستادگی در مقابل تغییرات آن را مثال زد به‌گونه‌ای که هر مسئولی آمده حرف از تعریض آن زده ولی در عمل هرگز زورش به آن نرسیده و جاده هنوز به قوت خود باقی است.
رضا علیلو یکی از کسبه شهرستان خوی درباره تعریض جاده خوی- قطور اظهار داشت: مشکل مردم منطقه در تجارت خارجی، صادرات و واردات ناتمام مانده پروژه جاده خوی- قطور است که گویا مشکل لاینحلی برای مسئولین است، البته خودشان نمی‌خواهند کار را تمام کنند وگرنه کار چندان سختی نیست، من به شخصه در هیچ سخنرانی انتخاباتی شرکت نمی‌کنم چون تمام مطالب را می‌دانم که اول از برنامه های خود برای تعریض آن سخن می‌گویند و بعد ساخت بیمارستان! چطور امکان دارد که یک روز قبل انتخابات تعریض آن ممکن باشد ولی فردای انتخابات غیر ممکن؟
*خوی رکورددار بیمارستانهای ناتمام
همواره در هنگام ورود به خوی ستون‌هایی مشاهده می‌شود که ناخودآگاه فکر هر بیننده‌ای به سمت تخت جمشید و قدمت و تاریخ آن سوق پیدا می‌کند اما غافل از این که این ستون‌ها متعلق نه به یک بنای تاریخی بلکه یک بیمارستان تاریخی است که ساخت آن سال‌ها طول کشیده و از این به بعد باید بجای بیماران، جهانگردان را برای لذت بردن از این بنای تاریخی بدان‌جا برد.
ساخت بیمارستان‌ آیت الله خویی در طول سال_ها بر روی اعصاب مردم خوی و شمال استان آذربایجان‌غربی راه رفته است، هرکه از راه می‌رسد برای چند عدد رای بیشتر فقط و فقط شعار اتمام آن را می‌دهد و زمزمه ساخت آن، همواره در دوران انتخابات به اوج خود می‌رسد و شاید نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری هم دلیلی مضاعف بر سفر وزیر بهداشت به خوی نیز باشد.
*نگرانی افکار عمومی از تکرار وعده‌های بی سرانجام
اما امام جمعه خوی تصریح می‌کند: سفر نوبخت در ادامه حواشی سفر استانی ریاست جمهوری بود که به همراه خانم ملاوردی و وزیر بهداشت به خوی آمده و بار دیگر از بیمارستان آیت الله خویی بازدید شد و بدلیل مساعد نبودن وضعیت عمومی آقای نوبخت تا پل هوایی قطور رفته و از وضعیت این جاده ارتباطی ایران و ترکیه و اروپا بازدید شد و به‌همراه آن بنا به درخواست خود آقای نوبخت بودجه‌ای جداگانه برای شمس تبریزی نیز در کنار این دوپروژه مهم اختصاص داده شد.شکوری به آینده این بیمارستان خوش‌بین است بنابراین اظهار داشت: در حال حاضر کار ساخت این بیمارستان به‌خوبی پیش می‌رود و حتی شاید تا پایان سال به اتمام برسد و ان‌شاءالله این روند ادامه یابد و دیگر تعطیل نشود چرا که مردم به‌شدت حساس شده‌اند این بار خود مردم پیگیر این مساله هستند.
*فاصله خوی با یک شهر توسعه یافته
وی درباره وضعیت فعلی خوی با جایگاه خود و اینکه آیا این مصوبات برای پر کردن این خلا‌ءها کافی است یا نه تصریح می‌کند: بالطبع فاصله کنونی خوی با توجه به گذشته، جمعیت و جایگاه انسانی آن با جایگاه واقعی آن خیلی زیاد است و در حوزه های مختلف از جمله دانشگاه، درمان، جاده و آب عقب مانده‌ است و آنچه که شایسته خوی است انجام نگرفته است.نا گفته پیداست که وجود یک بیمارستان بزرگ برای این شهر و کل مردم منطقه جزو حداقل‌هاست چراکه فاصله پنج ساعته از شمال آذربایجان غربی تا ارومیه یا تبریز برای درمان یک بیمار اورژانسی کشنده است و تازه این به شرطی است که بتوانند از جاده‌های تنگ و باریک سالم به مقصد برسند چرا که مسیر جاده‌های خوی-تبریز و خوی-ایواوغلی در بدترین وضعیت ممکن به سربرده و سالانه تلفات سنگین جاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، در این میان یک سوال همچنان در اذهان افکار عمومی خوی باقی مانده و آن این است که اگر زمان انتخابات نزدیک نبود، آیا سه نفر از اعضای بلندپایه دولت باز هم به شهری مرزی و دورافتاده همچون خوی سفر می‌کردند! آن‌هم دوماه بعد از سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌غربی و به بهانه پیگیری نتایج و کمبودهای سفر قبلی؟

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


8 − سه =