درخواست ۲۰۰میلیون‌دلاری ۹ نماینده مجلس از رئیس‌جمهور برای احیای دریاچه ارومیه

درخواست ۲۰۰میلیون‌دلاری ۹ نماینده مجلس از رئیس‌جمهور برای احیای دریاچه ارومیه

آراز آذربایجان-۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار تخصیص ۲۰۰میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای احیای دریاچه ارومیه شدند.
در نامه‌ای که به امضاء تعدادی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی و دیگر استان‌های کشور رسیده با اشاره به اهمیت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه آمده است: یکی از اولویت‌های اصلی دولت احیای دریاچه ارومیه است بنابراین کاهش مصرف آب در کشاورزی و بهبود سیستم‌های آبیاری از سنتی به مدرن در این منطقه باید به‌عنوان نخستین اولویت در دستور کار دولت باشد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نامه آورده‌اند: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری نیازمند اعتبارات کافی است بنابراین درخواست می‌شود ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای آبیاری قطره‌ای که با آن مدرن‌سازی آبیاری حدود ۱۰۰ هزار هکتار از باغات موجود در حوضه آبریز دریاچه ارومیه امکان‌پذیر است در بودجه سال ۹۸ موافقت شود.
سیدهادی بهادری و روح‌الله حضرت‌پور نمایندگان ارومیه، شهاب‌الدین بیمقدار نماینده مردم تبریز، سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم شهرهای میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ و یوناتان بت‌کلیا نماینده کلیمیان کشور در مجلس از جمله امضاکنندگان این درخواست از رئیس جمهور هستند.
پیش از این سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس اعلام کرده بود در سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی تقاضای تخصیص یک میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی تقدیم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی خواهد شد که این اتفاق نیفتاد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۲ ب.ظ

دیدگاه


2 + = نُه