سفره ما هر روز کوچک‌تر می‌شود؛ نمی‌خواهید تکلیف مذاکرات را معلوم کنید

سفره ما هر روز کوچک‌تر می‌شود؛ نمی‌خواهید تکلیف مذاکرات  را معلوم کنید

مصطفی داننده
گروه جامعه: اگر نمی‌خواهیم در برجام بمانیم به صورت صریح به جامعه بگوییم تا آنها تکلیف خود را بدانند و الکی به آینده امیدوار نباشند. تیم دیپلماسی دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور از زمان روی کارآمدن بارها تاکید کرده‌اند که کشور را معطل مذاکرات با کشورهای ۱+۵ نمی‌کنند. واقعیت جامعه اما چیز دیگری است و اقتصاد کشور به شدت منتظر مذاکراتی است که معلوم نیست چه نتیجه‌ای خواهد داشت.
آنها در کلام می‌خواهند خود را بی‌تفاوت نشان بدهند اما واقعا باید هرچه زودتر تکلیف مذاکرات را مشخص کنند. چه دوست داشته باشیم، چه دوست نداشته باشیم قیمت دلار روی تمام ساحت زندگی مردم تاثیر می‌گذارد حتی سلام و علیک! پس بهتر است هرچه سریعتر مسیر مذاکرات را مشخص کنیم.مذاکرات احتمال بر عهده علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه‌ گذاشته شده است و ما به یاد داریم که زمانی که مذاکرات هسته‌ای در اختیار تیم جلیلی که همین باقری کنی عضو آن بود، سرانجام بسیاری از مذاکرات، تنها توافق بر سر شهری بود که قرار بود گفت‌وگوهای بعدی در آن انجام شود.الان کشور معطل برجام است. اگر می‌خواهیم این توافق هسته‌ای را ادامه دهیم، بهتر است هرچه سریعتر تکلیف مذاکرات را مشخص و رودرروی طرف مقابل بنشینیم و تکلیف برجام را معلوم کنیم.اگر هم نمی‌خواهیم در برجام بمانیم به صورت صریح به جامعه بگوییم تا آنها تکلیف خود را بدانند و الکی به آینده امیدوار نباشند. بعد از خروج از برجام هم به صورت شفاف، مسیر اداره کشور را با وجود تحریم‌ها به مردم توضیح بدهیم.تورم و گرانی که تحریم‌های اقتصادی تاثیر مستقیمی بر روی آن دارد، توان مردم را بریده است. آنها از بس در این سال‌ها منتظر یک اتفاق مثبت بودند تا شاهد کاهش قیمت‌ها باشند خسته شده‌اند.وقتی قیمت دلار بالا می‌رود و ارزش پول ملی پایین می‌آید، سفره مردم کوچک‌تر از همیشه می‌شود. اگر می‌خواهیم فکری به حال این سفره کوچک شده کنیم باید هرچه زودتر تکلیف مذاکرات را معلوم کنیم. یا زنگی، زنگ، یا رومی، روم.حالت فعلی هیچ ضرری به مردم کشورهای ۱+۵ نمی‌زند. آنها بی‎خبر از همه جا در حال زندگی کردن هستند و ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌های ضد انسانی آمریکا علیه ایران، روزگار سختی را سپری می‌کنند. شوخی نیست خط فقر به حدود ۱۱ میلیون تومان رسیده است و این یعنی که هرچه زودتر باید فکری به حال این جامعه خسته از شرایط اقتصادی کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از عصر ایران،آنهایی که معتقد هستند می‌شود بدون توافق هسته‌ای چرخ اقتصاد ایران را چرخاند و در برابر تحریم‌ها ایستاد، طرح‌های خود را ارائه کنند و اگر نمی‌توانند اجازه بدهند مذاکرات در مسیر درست خود قرار بگیرد. مردم دیگر توان انتظار را ندارند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


5 + سه =