فرماندار اروميه در دفتر روزنامه آراز آذربايجان:

سرمایه اصلی در انتخابات کسب اعتماد مردم است

سرمایه اصلی در انتخابات  کسب اعتماد مردم است

گروه خبر: فرماندار ارومیه گفت: امید آفرینی در جامعه از وظایف مهم رسانه به شمار می آید و در این راستا سرمایه ی اصلی در انتخابات کسب اعتماد مردم است.
به گزارش آراز آذربایجان، غلامحسین عماری در دیدار با مدیرمسئول و کارکنان روزنامه آراز آذربایجان افزود: دولت ها در ظرف نظام مقدس اسلامی سیاستگذاری می کنند و مهم افزایش مشارکت مردم است که مقام معظم رهبری در این خصوص چهار راهبرد ، امنیت ، سلامت ، رقابت و مشارکت را از ابتدای سال یادآور شدند و اخیرا بعد از واقعه اجتماعات کرمان» مسئولیت خطیر« ،» مشارکت قوی« و » رقابت قوی« را اضافه نمودند.
وی اظهار داشت: اعتماد مردم در بحث انتخابات و صیانت از سلامت و آرای آنان از اصول اولیه و راهبردی مجریان انتخابات است و برای نتیجه بخشی بهتر ۵۴۹ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار در حوزه ی ارومیه خواهیم داشت.
فرماندار ارومیه ادامه داد : ۶ صندوق برای هموطنان مسیحی آشوری ، کلدانی و ارمنی در حوزه ی ارومیه تدارک دیده شده است.عماری در خصوص روند ثبت نام و تائید صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم اظهار کرد: ۲۸۳ نفر در شهرستان ارومیه برای حضور در انتخابات نام نویسی کرده بودند که از این تعداد ۲۰۵ نفر از سوی هیأت اجرایی در قالب ۵۳ ساعت بررسی فشرده تأیید صلاحیت شده بود، که از این تعداد صلاحیت ۹۴ داوطلب تایید نهایی شد.
وی اضافه کرد: با توجه به این آمار برای هر کرسی انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه ارومیه بیش از ۳۱ نفر رقابت خواهند کرد که نوعی رکورد در استان به شمار می‌رود.
این مقام اجرائی یاد آور شد: برابر قوانین مصرحه جمهوری اسلامی و برای پرهیز از هر گونه شائبه طرفداری از کاندیداها و بالابردن سلامت انتخابات، روسای ادارات ، مدیران کل از قرار دادن هر گونه امکانات دولتی به نفع نامزدها منع شدند علاوه بر آن مدیران در کمپین های تبلیغاتی نامزدها هم حضور نخواهند داشت.
وی نقش مطبوعات و رسانه ها را در امید آفرینی و تشویق مردم به شرکت در انتخابات موثر دانست و خاطرنشان کرد: برای نمایش عرصه حضور مردم به جهانیان ، رسانه ملی در ۵ نقطه حوزه انتخابیه ارومیه گزارش لحظه به لحظه ی زنده خواهد داشت و رسانه ها نیز می توانند با هماهنگی در حوزه های رای حضور یابند.مدیر مسئول روزنامه آراز آذربایجان هم دراین دیدار به رسالت ،حدود، وظایف، و اختیارات مطبوعات اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی ، اطلاع رسانی ، نفی مرزبندهای کاذب قومی و مذهبی و امید آفرینی از رسالت های خطیر روزنامه نگاری هست.
ابراهیم آقازاده اظهار کرد: رسالت روزنامه آراز آذربایجان حفظ منافع ملی، منطقه ای و استانی است و در بازخورد وقایع در روایت اول هیچ وقت »دقت « را فدای »سرعت« نمی کند.
ذکریا خیری عضو شورای سیاستگذاری روزنامه آراز آذربایجان در این دیدار خواهان تشکیل قرارگاه انتخابات »رسام« شد و گفت: قرارگاه انتخاباتی رسام با تکیه بر چهار محور ارائه شده توسط مقام معظم رهبری رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت با شرکت روانشناسان، جامعه شناسان،تحلیل گران مسائل سیاسی و احزاب و رسانه ها در فرمانداری ارومیه تشکیل شود.
وی اظهار کرد:برای مشارکت مطلوب و نتیجه بخش مردم در انتخابات، این قرارگاه به پایش شرایط ، گفتمان سازی و محتواسازی اقدام و در جهت شناساندن ضرورت شرکت در انتخابات با توجه به هجمه های دشمنان نظام اسلامی اقدامات سازنده را انجام دهد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


× هفت = 42