معاون وزير راه در استان:

اتصال ارومیه به شبکه حمل ونقل ریلی برقرار شد

اتصال ارومیه به شبکه حمل ونقل ریلی برقرار شد

گروه خبر: معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با اتمام عملیات ریل گذاری نقده تا ارومیه اتصال ارومیه به شبکه حمل و نقل ریلی برقرار شد.خیرالله خادمی افزود: راه آهن مراغه – ارومیه حدفاصل مراغه تا مهاباد در گذشته و عملیات ریل گذاری مهاباد تا نقده نیز در سال گذشته به پایان رسیده بود و هم‌اکنون شاهد اتمام عملیات ریل‌گذاری نقده تا ارومیه هستیم.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور در خصوص ایستگاه راه‌آهن ارومیه اظهار کرد: ایستگاه ارومیه به عنوان بزرگترین ایستگاه راه‌آهن مراغه – ارومیه با زیربنای حدود ۱۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در دست ساخت است.
وی ادامه داد: ساختمان اصلی ایستگاه پنج هزار و ۳۷۰ متر مربع مساحت دارد و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی مراحل نهایی کار را طی می‌کند و کل ایستگاه نیز هم اکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
راه‌آهن مراغه – ارومیه به طول ۱۸۴ کیلومتر استان آذربایجان غربی را از طریق شبکه ریلی به استان‌‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و تهران متصل می‌کند و از این طریق موجب توسعه اقتصادی و افزایش رفاه مردم منطقه می‌شود و مردم شهرهای ملکان، میاندوآب مهاباد، محمدیار و نقده می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
*امسال با ۴۹۰ کیلومتر ریل گذاری، مقطع طلایی در توسعه شبکه ریلی کشور است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به ۴۹۰ کیلومتر ریل گذاری در کشور طی سال جاری، گفت: امسال مقطع طلایی در توسعه شبکه ریلی کشور به شمار می رود.
خیرالله خادمی در بازدید از طرح راه آهن ارومیه – مراغه و ایستگاه راه آهن ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: قرار بود تا امسال ۵۱۶ کیلومتر ریل گذاری در مناطق مختلف کشور انجام شود که از این میزان ۴۹۰ کیلومتر که ۹۵ درصد پیش بینی ها را شامل می شود، به اجرا درآمده است.وی اضافه کرد: متوسط میزان ریل گذاری سالانه در کشور حدود ۱۷۰ کیلومتر و بیشترین میزان ریل گذاری انجام شده تا پیش از امسال، ۲۵۰ کیلومتر در سال ۱۳۸۸ بود که امسال این رکورد شکسته شد.
وی اظهار کرد: در سال جاری حدود ۲٫۸ برابر متوسط ریل گذاری سالانه و نزدیک به ۲ برابر سال ۱۳۸۸ در کشور ریل گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: امسال مقدمات اتصال پنج مرکز استان شامل همدان، رشت ارومیه، کرمانشاه و تبریز از مسیر دیگر مهیا شده و روند اجرای این طرح ها با سرعت پیگیری می_شود.
خادمی در خصوص طرح راه آهن مراغه – ارومیه نیز گفت: این طرح تا پایان امسال برای قطارهای باری و در سال آینده برای قطارهای مسافری مورد بهره برداری قرار می گیرد.
طرح راه آهن مراغه – ارومیه با ۱۸۴ کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن از سال ۱۳۸۰ شمسی آغاز شده و اجرای آن به اهتمام دولت تدبیر و امید به پایان رسیده است.
*طرح راه آهن مراغه- ارومیه بهار سال آینده به بهره برداری می رسد
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: طرح راه آهن مراغه- ارومیه بهار سال آینده به طول ۱۰۰ کیلومتر به بهره برداری می رسد.
خیرالله خادمی در جلسه بررسی مشکلات کنارگذر بوکان و بزرگراه میاندوآب – بوکان و بوکان – سقز گفت: برای طرح راه آهن مراغه – ارومیه تاکنون پنج هزار میلیارد ریال هزینه شده است و با اتمام آن تحولی در ناوگان حمل و نقل عمومی و صنعت آذربایجان غربی ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه طرح راه آهن مراغه – ارومیه یک طرح ملی است، اظهار کرد: عملیات ریل گذاری این مسیر تمام شده و در حال حاضر از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
خادمی افزود: امسال با هدف اتصال پنج مرکز استان های کرمانشاه، همدان، گیلان و آذربایجان_غربی و آذربایجان شرقی و همچنین ۲ خط خاف به هرات و یزد به اقلید ۵۱۶ کیلومتر ریل گذاری می شود و این در حالی است که این میزان سه برابر متوسط میانگین ۱۷۰ کیلومتری ریل گذاری کشور است.وی در خصوص وضع کریدور شماره ۱۰ کشور که از شهرستان های میاندوآب و بوکان عبور و به استان کردستان می_رسد، اظهار کرد: محورهای مناطق کردنشین استان کردستان و آذربایجان غربی که در این کریدور قرار گرفته، به مناقصه گذاشته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: برای تقویت بزرگراه میاندوآب به بوکان و از طرف بوکان به سقز در استان کردستان کمک مالی خواهد شد و این تزریق بودجه باعث تحرک در طرح می شود. وی در خصوص کنار گذر بوکان نیز افزود: سه تقاطع کنار گذر بوکان به مناقصه گذاشته و تجهیز کارگاه شده است و مرحله دوم این طرح نیز آغاز بکار کرده است.
خادمی در خصوص راه های روستایی بوکان گفت: ۶ روستای این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال که اعتبار آن نیز اختصاص یافته در سال آینده با ۳۰ کیلومتر طول آسفالت خواهد شد.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: طرح های بزرگراه میاندوآب به بوکان پیشرفت کندی دارد و بر این اساس باید برای جبران عقب ماندگی های این طرح چاره ای اندیشیده شود.محمد قسیم عثمانی افزود: برای شتاب بخشی به این طرح ها یا باید پیمانکار طرح عوض شود یا اینکه بودجه بیشتری به آن اختصاص پیدا کند. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد: بیشترین تصادفات در محور میاندوآب به بوکان اتفاق می افتد که با پایان طرح بزرگراه مشکل حمل و نقل این مسیر نیز رفع خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


شش − = 5