معاون استاندار:

سربازان منقضی از خدمت آذربایجان غربی تسهیلات دریافت می کنند

سربازان منقضی از خدمت آذربایجان غربی تسهیلات دریافت می کنند

ارومیه-آراز آذربایجان- معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: هزار و ۲۰۰ سرباز منقضی از خدمت در استان تسهیلات بانکی مشاغل خانگی دریافت می کنند.
نادر صادقی روز پنجشنبه در جلسه گروه کاری مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان که با محوریت اعطای تسهیلات شغلی به سربازان ماهر و منقضی خدمت برگزار شد، افزود: در راستای ایجاد اشتغال و بهره مندی سربازان وظیفه ماهر منقضی از خدمت نیروهای مسلح مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات در قالب مشاغل خانگی در ۱۲۹ رسته شغلی در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری و فرهنگی به عاملیت پنج بانک استان پرداخت می‌ شود.
وی اضافه کرد: این تسهیلات مختص سربازانی است که دارای مدرک مهارت آموزی و فنی و حرفه ای هستند و از طریق ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی و بارگذاری مدارک مهارتی و همچنین کسب مجوز های لازم از دستگاه‌های اجرایی اقدام می‌ کنند.
صادقی ادامه داد: ۶.۱ درصد از اعتبارات تخصیصی به این تسهیلات در کل کشور متعلق به آذربایجان غربی است که حدود هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال را شامل می شود.
وی افزود: لازم است دستگاه های مربوطه در این زمینه تسهیلگری کنند و دانش آموختگان مراکز آموزشی نیز در اولویت باشند.
معاون وظیفه عمومی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: موضوع مهارت آموزی سربازان با همکاری دستگاههای مرتبط از جمله سازمان آموزشهای فنی و حرفه ای در دست پیگیری و اقدام است.
سجاد قربان نژاد افزود: تمام این تسهیلات به سربازان منقضی از خدمت که گواهینامه مهارتی فنی و حرفه ای دارند پرداخت می شود.
به گزارش آراز آذربایجان طرح مهارت آموزی سربازان از سال ۱۳۹۷ به فرمان رهبر معظم انقلاب مطرح و هم اکنون در حال اجراست.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۴:۴۱ ب.ظ

دیدگاه


شش × 8 =