رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

سالانه ۵ میلیون تن سیمان در آذربایجان غربی تولید می شود

سالانه ۵ میلیون تن سیمان در آذربایجان غربی تولید می شود

آرازآذربایجان-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سالانه پنج میلیون تن سیمان در استان تولید می شود و استان یکی از قطب های مهم تولید این محصول در کشور به شمار می رود.
جعفر صادق اسکندری عصر چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: این استان با سه واحد تولیدی و سالانه ۵ میلیون تن تولید سیمان یکی از قطب های مهم این محصول به شمار می رود.
وی ادامه داد: همچنین امروز بزرگترین تولیدکننده مخازن پلی اتیلن دنیا هستیم و بعد از انقلاب، بخش خط اتیلن جنوب به غرب کشور بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر از بندر ماهشهر تا مهاباد احداث شده است.
اسکندری افزود: حوزه صنعت و معدن و تجارت جزو حوزه های موثر در اقتصاد کشور است و در اوایل انقلاب در استان بیش از ۳۰ کارخانه تولیدی موجود نبوده و در بخش صنعت فقط دو کارخانه لبنیات و آبمیوه وجود داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: این در حالی است که امروز ۵۰ واحد تولیدی آبمیوه و کنسانتره، حداقل ۳۰ واحد تولید مبل خانگی و وسایل و تجهیزات مربوط در این حوزه بیش از ۴۰ واحد تولید دربهای صنعتی و ضدسرقت به عنوان برند کشور هستیم.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی و سردخانه های متعدد و سیلوهای متعدد با ظرفیت های قابل توجه در حوزه صنعت یکی از صنایع برتر که می توان مثال زد، صنایع تریلی سازی و تانکرهای سوخت و سایر کشنده ها است که نه تنها تریلی ها را خودمان تولید کرده بلکه قطعات آن را نیز تولید می کنیم.
اسکندری با بیان اینکه سال گذشته بزرگترین پتروشیمی کشور با ۳۵۰ هزار تن ظرفیت را در کشور افتتاح کردیم عنوان کرد: وجود ۳۴ شهرک صنعتی و نواحی صنعتی و استقرار بیش از ۲۳۰۰ واحد صنعتی یکی از کارهای ماندگار استان است که چهره کشور را از کشاورزی سنتی به شکل صنعتی تبدیل کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در بخش معدن حدود ۴۵۰ پروانه بهره داری و معدن فعال داشته و شناسایی در بخش معدن اتفاق افتاده و بیس از ۴۱ نوع سنگ تزیینی و مواد معدنی در استان شناسایی شده است.
اسکندری با اعلام اینکه تامین کننده بهتربن سنگ های تزیینی تراورتن و گرانیت در کشور هستیم گفت: در بخش کانی های فلزی استان با دارا بودن ۱۲ درصد طلای کشور، بزرگترین معادن طلا به مدار تولید رسیده اند و امروز سه واحد فرآوری طلا در استان شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: تامین کننده برتر باریت برای چاههای نفت و استفاده در این حوزه در کشور بی نظیر هستیم و حتی نیاز کشورهای حاشیه خلیج فارس را تامین می کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در بخش صادرات ۱۲۰۰ نفر تاجر و بازرگان فعال در عرصه های تولید صنعت کشاورزی مواد غذایی تخصصی برای بیش از ۵۰ کشور صادرات داریم.
اسکندری با اعلام اینکه استان در ۱۰ماهه اخیر یک میلیارد دلار صادرات انجام داده که در نوع خود حائز اهمیت است یادآور شد: ۲۵۰ تشکل صنفی و ۱۷ اتحادیه صنفی در استان فعال است و همچنین ۶۰ هزار نفر در حوزه صنعت و ۱۵هزار نفر در بخش معدن فعالیت می کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


+ 1 = چهار