توزیع خارج از شبکه بیش از ۲ میلیون دلار موز در آذربایجان‌غربی کشف شد

توزیع خارج از شبکه بیش از ۲ میلیون دلار موز در آذربایجان‌غربی کشف شد

آراز آذربایجان– رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ماموران این پلیس طی سال جاری توزیع خارج از شبکه ۲ میلیون و ۱۶۷ هزار دلار موز را در استان شناسایی و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کرده اند.
سرهنگ بهمن رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۵۸۰ تن موز به شیوه و با پوشش مرزنشینی از مرزهای آذربایجان غربی به استان وارد و به صورت خارج از شبکه توزیع شده است.
وی اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی موزهای توزیع شده از این طریق در بازار آذربایجان غربی را ۵۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: در این رابطه ۱۲ نفر قاچاقچی موز شناسایی و دستگیر شده اند.
سرهنگ رستمی همچنین از انجام ۲ هزار و ۴۰۰ فقره عملیات مقابله با قاچاق در آذربایجان غربی طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این تعداد، ۳۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
وی بیان کرد: در این رابطه ۲ هزار و ۷۰۰ قاچاقچی شناسایی و دستگیر شده اند که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد بیشتر است.
وی گفت: در این زمینه، یک هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو توقیف شده که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است.
رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این رابطه، ۲ هزار و ۴۶۵ فقره پرونده بالای پنج میلیارد ریال تشکیل شده که کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند که ارزش ریالی نسبت به مشابه سال گذشته ۱۸۴ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در این زمینه ۲۵ قلم انواع کالا که عمده آنها شامل برنج، قندو شکر، روغن نباتی، چوب جنگلی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، آرد و کودشیمیایی بوده کشف شده است.
سرهنگ رستمی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.
مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


8 × = پنجاه شش