نماينده مردم پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي:

زیرساخت‌های اقتصادی باید در مرزها تقویت شود

زیرساخت‌های اقتصادی  باید در مرزها تقویت شود

گروه خبر:نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین راه برون‌رفت از مشکلات موجود تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و فعال شدن رویه کولبری برای واردات کالا در گمرک تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت است.
به گزارش آراز آذربایجان،کمال حسین‌پور ، با انتقاد از وزیر کشور به علت عدم استفاده از ظرفیت‌های مرزی کشور به ویژه مرزهای سه شهرستان پیرانشهر، سردشت و میرآباد اظهار داشت: بی‌تردید برای خنثی‌سازی بخشی از تحریم‌های ظالمانه باید از ظرفیت‌ فوق‌العاده مرزهای کشور بهره برد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که متأسفانه برای بازگشایی بازارچه‌های‌مرزی و فعال شدن رویه کولبری در گمرکات و گذرگاه‌های مرزی کشور اقدام نمی‌شود.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌تردید مرزها تهدید نیستند، بلکه فرصتی فوق‌العاده برای شکوفایی اقتصادی و دستیابی به امنیت پایدار هستند اما متأسفانه از ظرفیت اقتصادی مرزهای کشور در شرایط فعلی به خوبی استفاده نشده است.
وی خاطرنشان کرد: برای مثال بسیاری از جوانان ساکن سه شهرستان سردشت، پیرانشهر و میرآباد از بیکاری و فقدان اشتغال رنج می‌برند در حالی که از منابع غنی اقتصادی مرزهای طولانی که با کشور عراق دارند بی‌بهره هستند.
حسین‌پور اظهار داشت: در این رابطه بهترین راه حل برون رفت از مشکلات موجود تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و فعال شدن رویه کولبری برای واردات کالا در گمرک تمرچین‌پیرانشهر، کیله‌سردشت و قاسم‌رش‌میرآباد است که امکان رویه کولبری برای این سه شهرستان فراهم است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


+ 5 = یازده