مدیرعامل شرکت گاز استان:

روزانه ۲۲ میلیون مترمکعب گاز در آذربایجان غربی مصرف می شود

روزانه ۲۲ میلیون مترمکعب گاز در آذربایجان غربی مصرف می شود

آرازآذربایجان،مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از مصرف روزانه ۲۲ میلیون متر مکعب گاز در استان خبرداد.
علیرضا شیخی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۱۱۷ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد که ۳۰ درصد مشترکین روستایی و مابقی شهری هستند، ضریب بهره مندی مشترکین گاز شهری بیش از ۹۹ درصد اعلام کرد و افزود: به طور متوسط روزانه ۲۲ میلیون متر مکعب گاز در این استان مصرف می‌شود.
وی با اشاره به شتاب گاز رسانی در روستاها گفت:در هفته دولت بیش از ۱۴۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و تلاش می‌شود تا دهه فجر بیش از ۱۰۰ روستای دیگر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.
شیخی ادامه داد: با اجرای طرح‌های گاز رسانی به روستا تا پایان سال میزان بهره مندی مشترکین از گاز طبیعی به ۸۰ درصد خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به شبکه گاز رسانی در آذربایجان غربی افزود:طی سال جاری بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده است و تا پایان سال عملیات گاز رسانی به شهر نصرت آباد تکاب نیز به پایان خواهد رسید.
شیخی با اشاره آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز در استان افزود: مجموعه تولید گاز در کشور ثابت است و با سرد شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی به شدت افزایش پیدا می کند و بخش صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه افزایش مصرف گاز بخش خانگی، سوخت مصارف عمده را محدود می‌کنداظهار کرد: با آغاز فصل سرما، گاز نیروگاه‌های ارومیه ، ماکو ، خوی و نیروگاه گازی ارومیه و همچنین کارخانه سیمان و صنایع قطع شده و این صنایع از سوخت مایع استفاده می کنند و در صورت برودت هوا و افزایش مصرف بخش خانگی، این محدودیت‌ها تداوم خواهد داشت.
وی با اشاره به افزایش مصرف گاز در چند روزهای اخیر گفت: میزان مصرف گاز در این مدت به ۲۵ میلیون متر مکعب رسید و پیش بینی می شود با کاهش دما در روزهای آینده میزان مصرف افزایش پیدا کند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 2 = چهار