نگاه تبعیض آمیز شورای شهر ارومیه به مناطق کم‌ برخوردار

نگاه تبعیض آمیز شورای شهر ارومیه به مناطق کم‌ برخوردار

گروه گزارش: مناطق کم برخوردار ارومیه از سرانه مطلوب امکانات شهری و خدمات اجتماعی فاصله گرفته‌اند در حالی که توسعه و گسترش خدمات شهری، تخصیص اعتبارات عمرانی به صورت یکسان و برابر برای تمام سرفصل‌های بودجه‌ای، باید مورد توجه شهرداری باشد.
یکی از وظایف اصلی مدیران شهری، ایجاد عدالت در زمینه دسترسی عادلانه و برابر شهروندان به خدمات شهری است بنابراین توزیع عادلانه امکانات و منابع بین مناطق مختلف شهری و دستیابی برابر شهروندان به امکانات، عدالت اجتماعی را در پی‌ خواهد داشت.
متاسفانه در طی چند سال گذشته مناطق کم برخوردار ارومیه از سرانه مطلوب امکانات شهری و خدمات اجتماعی فاصله گرفته‌اند در حالی که توسعه و گسترش خدمات شهری، تخصیص اعتبارات عمرانی به صورت یکسان و برابر برای تمام سرفصل‌های بودجه‌ای، راهکارهایی هستند که شهرداری را در جهت کسب درآمدهای پایدار و خدمات‌رسانی به شهروندان یاری خواهد کرد.همچنین کلمات و واژه‌هایی همچون جبران کاستی‌ها، کم‌کاری‌ها به ادبیات مدیریت شهری در جلسات مختلف تبدیل شده است که شاید این کلمات سرپوشی برای کم‌کاری مدیران شهری باشد درحالی که شهروندان و مردم، خدمت صادقانه و خالصانه را تشخیص می‌دهند و توزیع ناعادلانه بودجه شهری بین مناطق مختلف نوعی تبعیض بوده که امید داریم با مدیریت صحیح برنامه‌ریزی کلان و اقدامات عاجل شاهد رفع مشکلات همه شهروندان در ارومیه باشیم
.به منظور تحقق عدالت در برنامه‌ریزی شهری باید انصاف در تقسیم منافع شهری، توزیع عادلانه امکانات، تامین امکانات و فرصت برابر برای استفاده از امکانات برای همه‌مناطق شهری، تامین دسترسی کافی به خدمات شهری و تسهیلات آموزشی، بهداشتی، تفریحی و مسکن برای افراد و ساکنان بخش‌های گوناگون شهر فراهم شود که تاکنون این امکانات و عدالت در ارومیه اتفاق نیفتاده است.
نگاه از بالا به پایین مسئولان در خصوص مناطق کم‌برخوردار کاملا مشهود است
سامان یکی از شهروندان ارومیه‌ای است که از کودکی در حاشیه شهر زندگی کرده از مشکلات این مناطق گفت: نگاه از بالا به پایین برخی مسئولان شهری در خصوص این مناطق کاملا مشهود است و حتی در شعارهایشان برای ساماندهی این وضعیت رنگ‌و بوی طعنه و کنایه شنیده می‌شود و هرکدام به نوعی حاشیه‌نشینان را نیز مقصر این مساله می‌دانند که از روستاها به شهر آمده‌اند و هنوز فرهنگ شهرنشینی در آنان جاری نشده است.
وی افزود: اهمیت فضای سبز در محیط های شهری به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی جوامع مطرح بوده و نبود آن به معنی عدم وجود سلامت و تندرستی در شهرها تلقی می‌شود که متاسفانه عدم وجود فضای سبز نیز در این مناطق به خوبی قابل لمس است که باید مسئولان ذیربط به این مسئله ورود پیدا کنند.این شهروند افزود: متاسفانه اعضای شورای شهر و شهردار نگاه تبعیض‌آمیزی به مناطق کم‌برخوردار دارند و امیدواریم که اولویت اصلی شورای شهر، تکمیل برنامه‌های ناقص و سهل الوصول شورای قبلی برای ایجاد آرامش روانی در شهروندان باشد.
توجه به مناطق کم‌تربرخوردار باید اولویت شورای شهر ارومیه باشد
عضو شورای شهر ارومیه اظهار داشت: مدیریت شهری با تمام توان در راستای ارائه خدمات بی‌منت به شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.
حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور با بیان اینکه هر چه قدر خدمات به مناطق محروم انجام دهیم باز هم کم است، افزود: شورای اسلامی شهر ارومیه از ارائه خدمات به مناطق کمتر برخوردار استقبال کرده است و این کار تداوم خواهد داشت.
وی گفت: نبود امکانات رفاهی و خدماتی در مناطق کمتر برخوردار با توجه به اقدامات انجام گرفته ضعیف است و توجه به این مناطق باید اولویت شورای شهر ارومیه باشد.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پورگفت: در حال حاضر باید تملک املاک برای ایجاد فضای سبز و امکانات رفاهی در مناطق کمتر برخوردار باید انجام گیرد.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


یک × 1 =